2p

Csökkentette amerikai és kínai eladási előrejelzését Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor.

A cég nyilatkozata szerint kínai vállalkozása 320 ezerről 260 ezer darab autóra mérsékelte éves eladási célkitűzését, ez az első ilyen döntés a részleg 2002-es indulása óta. A Hyundai szóvivője az AFP hírügynökségnek elmondta, hogy a társaság a forgalom növelése és a konkurencia legyőzése érdekében csökkenteni fogja árait Kínában. Az év első hét hónapjában a cég eladásai 18,2 százalékkal estek az országban az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest.

Az Egyesült Államok piacán a vállalat 555 ezerről 510 ezerre módosította előrejelzését. Az illetékesek szerint az USA-ban a jelzáloghitelek körüli problémák miatt egész évben alacsony marad a kereslet. A világ hatodik legnagyobb autógyártójának számító Hyundai 280 106 darab járművet adott el Amerikában az első hét hónapban, ami 0,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly.

A cég csökkenő termelékenységgel, munkaügyi összecsapásokkal és csökkenő nyereséggel is küszködik. A vállalat nettó profitja 34 százalékkal, 1,53 billió wonra (1,63 milliárd dollárra) zuhant tavaly a koreai valuta erősödésének és munkabeszüntetéseknek köszönhetően.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!