4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az első heti kiemelkedő számok után, ahogy várható volt, a botcsinálta sztárjelöltek továbbra is óriási érdeklődést váltottak ki. Az X-Faktor így a második hetében is remekelt.

A nézők az őszi műsorstruktúrával egyelőre ismerkednek, ám ebben, ahogy egy héttel korábbi cikkünkben jeleztük, az RTL Klub került lépéselőnybe. Az esti időszakban a csatorna ugyanis újra fel tudott építeni egy nagyon masszív műsorfolyamot.

A kora esti időszakban a hírműsorok versenyét ugyan továbbra is a Tények, illetve a TV2 nyeri, később azonban az RTL Klub felé billen a nézők arányát jelző mérleg nyelve. Az RTL Klub új műsora, a Konyhafőnök ugyanis annak ellenére "hasít", hogy akár az amatőr szakácsokat, akár a zsűrit nézzük, celebek helyett gyakorlatilag friss arcokra épít. Ez pedig egyelőre úgy tűnik, hogy egyáltalán nem zavarja a nézőket. A műsor eleje egyelőre gyengébben teljesít, részben abból kifolyólag, hogy a kezdésekor még tart a Tények, ezt követően azonban folyamatosan nyeri az idősávját. Mindezt ráadásul úgy, hogy a vele párhuzamosan futó Jóban rosszban a TV2 átlagánál jobb számokat hoz.

Később azonban a két nagy csatorna között nő a különbség, hiszen az Éjjel-Nappal Budapest már "nyerő pozícióban" van. Ahogy egy héttel korábban jeleztük, a TV2 által indított dokureality, a Zsaruk nem lett telitalálat, rendszeresen a csatorna átlaga alatt teljesített akár a kereskedelmi célcsoportot, akár a 18-59 éveseket nézzük. Az esti időszakra pedig az RTL részéről a nézők állandó kedvence, a Barátok közt viszi a prímet. Nem volt ez másképpen a múlt héten sem, hiszen Berényiék váltották ki a kereskedelmi tévék nagyköltségvetésű produkciói (X-Faktor és Sztárban sztár) mellett az egyik legnagyobb érdeklődést. Azért csak az egyik legnagyobbat, mert kissé meglepő módon, ezúttal két korábbi sikeres mozifilm is volt az RTL kínálatában, amelyek gyakorlatilag az X-Faktort kivéve minden más műsorral versenyben volt. Érdekesség, hogy a TV2 is több filmet bedobott a héten, de sem a Cowboyok és űrlények, sem a Csak szexre kellesz, sem a Világok harca nem hozott átütő sikert.

Egyébként ami a tehetségkutatót és az ismert emberek zenés showműsorát illeti, nem történt nagy meglepetés. A selejtezőn a tehetségtelenek, a bohócok, és az egészséges önértékeléssel nem rendelkezők is megmutatják magukat. A nézőket pedig az „ez az ember még nálam is bénább" érzés ülteti le a készülékek el. A műsor az első héten 1,7, a másodikon 1,766 millió emberhez jutott el (a kereskedelmi célcsoportban 671 ezerhez).

Ennél sokkal nagyobbat tudott javítani (igaz alacsonyabb szintről) a Sztárban sztár, amely a két héttel korábbi 1,29 millióról ugrott másfél millió néző fölé. A műsor a kereskedelmi célcsoportban is hasonló növekedést ért el, hiszen a korábbi 414 ezer nézőből 543 ezer lett. (Bár még tetemes a különbség, de továbbra is valószínűnek tartjuk, hogy a két műsor, az X-Faktor és a Sztárban sztár, az ősz folyamán egy idő után hasonló nézőszámot fog elérni - szerk.) Más kérdés, hogy a fent említettek miatt a TV2 számára csak a vasárnap hozott sikert, a hét többi napján jóval visszafogottabb teljesítményt nyújtottak.

Akár a kereskedelmi, akár a 18-59-es korcsoportot vetjük össze, akkor is azt láthatjuk, hogy hat napot az RTL Klub, míg egyet a TV2 nyert főműsoridőben. Igaz, az RTL Klub előnye a második kategóriában kisebb volt az egyes estéken.

A heti átlagos közönségarányokat tekintve a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 26 százaléka követte, míg a TV2 15,8 százalékig jutott. Kissé megtorpant az RTL-csoport két kábelcsatornája, hiszen sem a Cool (5,7% SHR), sem a F+ (5,2% SHR) nem tudta elérni a 6 százalékos szintet. Viszonylag stabil szintet hoz a Viasat3 (3,9% SHR), míg a sereghajtó az M1 (3,6% SHR) lett.

A szélesebb merítést jelentő 18-59-es korcsoportba 18 és 23 között a két nagy csatorna között kisebb volt a különbség, hiszen az RTL Klub 23,8 százalékos közönségarányához képest a TV2 17,2 százalékot ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!