A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára.
Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a szerdai egyeztetést követően az MTI-nek úgy nyilatkozott, változatlanul nem tudtak egyezségre jutni. Azért tűztek ki viszonylag hosszú időt a következő tárgyalásig, hogy legyen mód az egyeztetésre a tulajdonos képviselőjével a békés megoldás érdekében.
A VDSZSZ alelnöke megismételte korábbi kijelentését, hogy ragaszkodnak követeléseikhez, továbbra is érvényben van a VDSZSZ sztrájkfelhívása. A szakszervezet szeretne egyezségre jutni, de ha nem lesz eredmény a tárgyalásokon, nem marad más lehetőség, mint folytatni a felfüggesztett sztrájkot.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a szerdai tárgyalás után elmondta: a vasúttársaság továbbra is tartja magát ahhoz, hogy sem jogi, sem gazdasági alapja nincs az irreális szakszervezeti sztrájkkövetelések teljesítésének.
Sigulinszki Tibor elmondta, hogy az egyeztetésen Herczog László közvetítő általános megállapodásra való törekvést kért a felektől a még elégséges szolgáltatások ügyében, mivel a közszolgáltatási feladatot el kell ellátni.