2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre több dezodort adnak el a kiskereskedelemben, és az éves forgalom értékben meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 23 millió darab fölé emelkedett 2006. július-2007. júniusban a megelőző évihez képest. A forintban mért 12 százalékos növekedés meghaladja az inflációt, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Az átlagos fogyasztói árak 6 százalékkal nőttek a legnépszerűbb, aerosolos, 4 százalékkal pedig a stift szegmensben. Előbbi darabonként átlagosan 505, utóbbi 605 forintba került idén május-júniusban. Golyósnál 4, stiftnél 3 százalék a drágulás mértéke. A krém viszont átlagosan 2 százalékkal olcsóbb lett.

A férfi izzadásgátlók részaránya valamelyest növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele. Az arány 57-43 százalék a női szegmens javára.

A férfiak viszonylag nagyobb arányban veszik az aerosolost és a stiftet. A nőknél is a aerosolos vezet, de alacsonyabb mutatóval, és náluk a golyós a második legnépszerűbb fajta.

Az aerosolosra összességében a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott 2006. július-2007. júniusban, stiftre 23, golyósra pedig 18 százalék

A beszerzés fő színhelye egyre inkább a hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41 százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 33 százalékra. Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor közel háromnegyedét.

A kereskedelmi márkák szerény szerepet játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék jutott rájuk május-júniusban, szemben az előző évi és tavalyelőtti hasonló periódus 6-6 százalékával.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!