3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a szórakoztató- és médiapiac nagysága a 2011-es 3326 millió dollárhoz képest 2012-re elérheti a 3457 millió dollárt, ami 3,9 százalékos piacbővülést jelent a PwC felmérése szerint, amely középtávon további növekedést vetít előre.

A könyvvizsgáló és adótanácsadó cég a következő öt évben 5,2 százalékos éves átlagos növekedéssel számol, előrejelzése szerint így 2016-ra 4290 millió dollárt fog érni a teljes magyar szórakoztató- és médiapiac. A felmérést ismertető szerdai közlemény szerint eközben tovább folytatódik a digitális tartalmak térnyerése, az előrejelzés szerint a hazai digitális piac növekedési üteme még a régiós és globális rátákat is meg fogja haladni.

A PwC 13. alkalommal készítette el szórakoztatóipari és médiapiaci elemzését, amely az iparág 13 szegmensét vizsgálja, a média mellett egyebek közt a zene, a film, a videojátékok, a könyvkiadás, vagy az előfizetői piac alakulását is. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a szórakoztató- és médiapiacon három globális trend figyelhető meg: a digitális tartalmak térnyerése, a vezeték nélküli hozzáférésre való áttérés, valamint a keleti és déli régiók magasabb ütemű növekedése, szemben a nyugati és az északi félteke fejlett országaival.

A PwC előrejelzése szerint 2016-ra a magyarországi digitális piac 40,5 százalékkal részesedik majd a teljes szórakoztató-és médiapiac bevételeiből. A piac húzóágazatai az internetes előfizetések és az internetes hirdetések lesznek.

A piaci bővülés mozgatórugója a szélessávú internetes előfizetések növekedése és a mobilinternet gyors terjedése lesz. A hazai szélessávú internet-hozzáférések aránya a 2011-es 53 százalékról 2016-ra elérheti a 86 százalékot is. Öt év leforgása alatt megháromszorozódhat a hazai mobilinternet-penetrációs ráta, elérve a közel 50 százalékos értéket.

Ahogy a szélessávú internet és a digitális tartalmak terjedésével az olvasók áttérnek a nyomtatott sajtóról az online információforrásokra, elkerülhetetlennek látszik a sajtóipar bevételeinek további csökkenése. A sajtótermékekből származó bevételek 2008 és 2011 között évente átlagosan 5,6 százalékkal csökkentek. A világ nyugati felének példája azonban azt mutatja, hogy a fogyasztók hajlandóak fizetni a napilapok tableten, digitális formában terjesztett verziójáért.

A digitális világ terjedése ellenére az ágazat bevételeinek 60 százaléka még 2016-ban is a nem digitális piaci bevételekből fog származni. Az igazán sikeres vállalatok tehát azok lesznek, melyek sikerrel ötvözik a hagyományos és a digitális termékkínálatukat - mutat rá a PwC.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!