Idén májusban a piackutató cég adatai szerint 42 százalékos volt a nők aránya, és ez az adat csak igen lassan növekszik. A 2002-es adatokhoz képest ugyanis csupán egy százalékkal bővül a nők jelenléte. A trendet figyelembe véve - áll a Nielsen//NetRatings jelentésében - 2100-re egyenlítődhet ki a weben a két nem aránya.
Sokkal jobban állnak az amerikai nők a világháló tekintetében. Ott ugyanis a felhasználók többsége (51%) a gyengébb nemet képviseli. Figyelemre méltó, hogy a kulturális gyökerek mennyire meghatározzák a nők jelenlétét - hangsúlyozzák a szakemberek - míg ugyanis Svédországban vagy Angliában közel azonos arányban vannak női felhasználók, addig Olaszországban például 40 százalék alatti az arányuk.
Tovább tart a férfidominancia
Az európai internetezők körében még mindig a férfi felhasználók vannak többségben, áll a Nielsen//NetRatings legfrissebb felmérésében.