A reptéri dolgozók szerint a káoszt az idézte elő, hogy meghibásodott az új terminál csomagkezelő rendszere, mely percenként 12 ezer csomagot lenne képes átengedni, ha rendesen működne. Az új terminál megnyitása után több beszállókapu nem működött, így komoly sorok alakultak ki a beszállásnál, holott a British Airways korábban büszkén hirdette, hogy az ötös terminálon egyetlen kapunál sem fog egynél több ember állni az utasok előtt.
A British Airways az egyetlen légitársaság, mely az új terminált használja, így más járatokat nem érint a káosz. A társaság szerint ma várhatóan 87 százalékban foig működni a terminál, a forgalom fokozatosan áll vissza a normál szintre. A közlés szerint azonban még kedden is várhatók járattörlések. Közben már a brit kormány is felajánlotta segítségét a probléma megoldásában.
Az új terminált 8,6 milliárd fontért építették, jelenleg ez Európa legnagyobb fedett helyisége. A nyitástól azt remélték, hogy megszűnik a zsúfoltság a reptéren, ennek éppen az ellenkezője történt. Csütörtökről péntekre virradó éjjel többen a reptéren töltötték az éjszakát, mivel a környékbeli szállodák kihasználva a helyzetet horribilis áron kínáltak csak szobákat.