A becslések szerint 2012 egésze során mintegy 27 milliárd dolláros értékesítést vár az amerikai óriáscég, csak telefonokból összesen 16 milliót értékesít majd az ázsiai országban - írta a China Daily napilap.
Kína alig három évvel ezelőtt, 2009-ben még csupán két százalékát jelentette a világcég globális eladásainak. Az idei első félévben az Apple kínai eladásai elérték a 12,4 milliárd dollárt, mely alig marad el a tavalyi egész éves 13,3 milliárd dollártól.
A fejlődést jelzi az is, hogy a jelenlegi hat mellé újabb két új saját bolt nyitását tervezi az Apple a kelet-kínai Sencsen (Shenzhen) és a közép-kínai Csengtu (Chengdu) városában.
Az Apple-nek jelenleg Hongkongban egy, Pekingben kettő, Sanghajban pedig három boltja van, és elsősorban a legnagyobb városok lakosai körében népszerű.
A vállalat jelenleg nem képes a kínai kereslet kielégítésére, és ahhoz, hogy lépést tartson a kínai középosztály bővülésével és a rendelkezésre álló jövedelem növekedésével, a jelenlegi boltszám megduplázása kellene - vélik az elemzők.
A vállalat a sikerek mellett ugyanakkor komoly kihívással küzd az ázsiai országban: tavaly december óta húzódik az iPad márkanév használatát illető jogi vita a Proview Technology tajvani céggel. A per elvesztése az iPadek eladásának befagyasztását és dollármilliárdos veszteségeket jelenthetne az Apple számára. A legutóbbi sajtóértesülések szerint ugyanakkor ez az eset nem valószínű: a felek peren kívüli megegyezésen dolgoznak.
MTI