A két németországi üzleti napilap, a Financial Times Deutschland és a Handelsblatt egyaránt arról számolt be, hogy a Fiat pontosította az átvétellel kapcsolatosan korábban Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszternek előterjesztett terveit, különös tekintettel a kaiserslauterni gyár esetleges bezárására. A legújabb információk szerint az alkatrészeket, illetve motorokat előállító - legkisebb - németországi gyárat mégsem zárnák be, ugyanakkor két másik üzemben, Rüsselsheimben és Bochumban csökkentenék a gyártást. Az Opel németországi központja a Fiat "befutása" esetén Rüsselsheim maradna.
Miközben az Opel alkalmazottai, továbbá az üzemi tanácsok, valamint szakértők körében változatlanul nagy a bizalmatlanság az olasz Fiattal szemben, az osztrák-kanadai Magna ismét jelezte, hogy komolyan érdeklődik a német gyár iránt. Egyes értesülések szerint mindezt a GAZ oroszországi autógyárral együttműködve tenné, ami az Opel számára orosz piaci esélyeket is biztosíthatna.
Az Opelnek támogatást ígérő, a segítséget azonban egy erős és megbízható beruházó jelentkezéséhez kötő német kormány egyelőre nem kötelezte el magát "egyetlen irányban" sem. Csütörtöki sajtóértesülések szerint ugyanakkor a kormány felkészült arra, hogy az anyavállalat General Motors a legközelebbi jövőben teljes mértékben fizetésképtelenné válik, s csődvédelmet kér. A kormány állítólag egyfajta válságtervet dolgozott ki erre a helyzetre, ami magában foglalja az Opel rendkívüli megsegítését.