2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 10 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban a napilapok április és szeptember között mért átlagos forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest - jelentette hétfőn az amerikai sajtó.

Sajtóelemzők szerint folytatódik az újságpiac zsugorodása, amely az 1990-es évek elején kezdődött el és az utóbbi években felgyorsult. A jelzett időszakban 10,6 százalékos visszaesés történt, az október-márciusi periódusra vonatkozó 7,1 százalékos csökkenés után. Szakértők a jelenséget többnyire a két sokat emlegetett tényezővel indokolják: az internet térnyerésével, valamint a nyomtatott sajtó csökkenő reklámbevételeivel. A visszaesésben szerepet játszott az is, hogy az alapanyag- és a szállítási költségek miatt több napilap esetében leállították az ország nehezen elérhető pontjaira történő szállítást.

A 10,6 százalékos átlagos napi példányszámcsökkenés mellett az újságok vasárnapi kiadásainak példányszáma "csak" 7,5 százalékkal esett vissza.

Az elmúlt félévben a The Wall Street Journal lett a legnagyobb példányszámú napilap az Egyesült Államokban, hétköznapi átlagos példányszáma már meghaladja a 2 milliót; a USA Todaytől hódította el a vezető szerepet, amely történetének legrosszabb, 17 százalékos visszaesése után 1,9 millió példányt nyomnak naponta.

A harmadik helyet a The New York Times szerezte meg 928 ezres napi átlagos példányszámmal, a vezető liberális napilap forgalma 7,3 százalékkal zsugorodott. Az összehasonlításban az ország 372 vezető lapjának adatai szerepeltek.

Az Egyesült Államokban egyre több újság kényszerül arra, hogy nehéz anyagi helyzetében fizetőssé tegye mindeddig ingyenes internetes felületeit. Több jelentős lapot kiadó médiavállalat a példányszámcsökkenés ellenére az árak és a kézbesítési díjak emelésének köszönhetően a harmadik negyedévben a forgalomból származó bevételek növekedéséről számolt be; a McClatchy bevételei 6,7 százalékkal növekedtek, a Media General 11, a The New York Times 6,7 százalékos növekedést könyvelt el.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!