Az új terminál nemzetközi járatokat fogad és indít majd, épületében 19 repülőgép számára lesz beállóhely, de a projekt keretében le- és felszállópálya, valamint a városból érkező járművek számára úthálózat épül.
Az első szakaszban, 2011-re üzembe helyezik a 2. terminál épületét, valamint az abból kiinduló beszálló galériát 8 beállóhellyel: ennek forgalmi kapacitása évi 4-5 millió utas lesz. A következő lépésben 2015-re meghosszabbítják a beszálló galériát és bővítik a főépületet: ezzel a terminál kapacitása évi 8-9 millió utasra nő, majd a 2019-ben átadandó új galériarésszel immár évi 14-15 millió utas érkezhet, illetve indulhat innen.
Mindemellett a terminál közelében szálloda is épül, amelyet a harmadik emelet magasságában átjáró köt majd össze a főépülettel, s még idén megkezdik a 3. terminál építésének tervezését - szól a közlemény.
A hírek szerint túlnyomórészt orosz tulajdonban lévő East Line társaságot a jelek szerint nem aggasztja túlságosan, hogy az állami vagyonkezelő a privatizálás szabálytalanságaira hivatkozva visszaköveteli a repülőtér jelentős részét, noha a régi, teljesen tönkrement légikikötőt elbontották, helyén már évekkel ezelőtt újat építettek. Ez jelenleg Oroszországban a legjobb repülőtér, de a világon is előkelő helyen áll.
Domogyedovo az első negyedévben 26,6 százalékkal - 4,081 millióra - növelte utasforgalmát az előző év azonos időszakához képest. Tavaly az utasforgalom egész évben 22 százalékkal nőtt, 18,755 millió utast tett ki, és ez vezető helyet jelent Domogyedovónak a moszkvai légikikötők között.