Az új típus fő megrendelőjének számító Aeroflot vezérigazgatója, Valerij Okulov az ITAR-TASZSZ hírügynökségnek elmondta: a gyártó - a Moszkvában bejegyzett Sukhoi Civil Aircraft Corp. (Szuhoj Polgári Repülőgépek Zrt.) - csak a jövő év harmadik negyedének végére ígéri az első megrendelt gépek átadását.
A regionális járatokra szánt SSJ gépekből, amelyekkel a már elavult Tu-134-es és Jak-42-es gépeket váltanák le, az Aeroflot harmincat rendelt, eredetileg a szállítások idén novemberi kezdésével, de a Szuhoj már korábban is jelzett - akkor két-három hónapra várt - késést.
Az SSJ-100 az utóbbi évek legnagyobb vállalkozása az orosz repülőgépgyártásban. A gyártó eddig 73 gépre kapott megrendelést; az Aeroflot mellett az AiRUniontól 15-re, a DalAvia légitársaságtól hatra, az olasz ItAlitól tízre, az örmény Armaviától kettőre. A Superjetek iránt a Malév is érdeklődik.
Első útját a gép idén május 19-én tette meg. A Szuhoj Polgári Repülőgépek Zrt. most bejelentette, hogy a már elkészült modellt bemutatják Nagy-Britanniában, a július 14-én kezdődő farnborough-i repülőgépvásáron, és arra számítanak, hogy az eseményen újabb harminc gép szállítására köthetnek szerződést.
A brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyárak modelljeivel versenyző, 75-95 személyes kategóriába tartozó SSJ-100-as kifejlesztése 2001-ben kezdődött. Katalógusára - felszereltségtől függően - 23,4 és 28,9 millió dollár között van.