A rivális Toyota - amely célul tűzte ki, hogy globális szinten 9,34 millió gépkocsit ad el 2007-ben - a december végi előrejelzés szerint a világpiacon elérheti a 8,8 millió eladott járművet, ami nyolc százalékos növekedés 2005-höz képest.
"Nem annak kell a középpontban lennie, hogy mi vagyunk a világ legnagyobb autógyártó vállalata, hanem annak, hogy megadjuk az embereknek azt az autót, amire valóban vágynak" - mondta John MIddlebrook, a GM globális eladásokért, szolgáltatásokért és marketingért felelős alelnöke.
A GM szerint az erős kínai eladások, valamint egyéb kiemelkedő piacok segítettek abban, hogy kompenzálják a vállalat gyenge hazai szereplését.
Az Egyesült Államokon kívüli eladások közel hét százalékot emelkedtek 4,97 millió eladott járművel, melyet így körülbelül 55 százalékra becsülnek a vállalat teljes globális eladásából.
Az eladások 18 százalékkal 1,26 millióra emelkedtek az ázsiai régióban, és 17 százalékkal rekord 1,03 millióra a latin-amerikai, az afrikai és a közel-keleti régióban. Middlebrook elmondta, hogy az európai eladások kétmillióra tehetőek, amely közel egy százalékos éves növekedést mutat, köszönhetően a kelet-európai 59 százalékos növekedésnek.
A General Motors szerint az iparágban közel tízmillióval növekedett a gépkocsik száma az elmúlt öt évben, így a piac közel 67 millió járműre tehető.