2p

Az előrejelzések szerint a General Motors meg tudta őrizni a világ legnagyobb autógyártója címet 2006-ban, miután jelezték, hogy az előzetes információk szerint globális eladásuk 9,09 millió jármű volt – jelenti az AFP hírügynökség.

A rivális Toyota - amely célul tűzte ki, hogy globális szinten 9,34 millió gépkocsit ad el 2007-ben - a december végi előrejelzés szerint a világpiacon elérheti a 8,8 millió eladott járművet, ami nyolc százalékos növekedés 2005-höz képest.

"Nem annak kell a középpontban lennie, hogy mi vagyunk a világ legnagyobb autógyártó vállalata, hanem annak, hogy megadjuk az embereknek azt az autót, amire valóban vágynak" - mondta John MIddlebrook, a GM globális eladásokért, szolgáltatásokért és marketingért felelős alelnöke.

A GM szerint az erős kínai eladások, valamint egyéb kiemelkedő piacok segítettek abban, hogy kompenzálják a vállalat gyenge hazai szereplését.

Az Egyesült Államokon kívüli eladások közel hét százalékot emelkedtek 4,97 millió eladott járművel, melyet így körülbelül 55 százalékra becsülnek a vállalat teljes globális eladásából.

Az eladások 18 százalékkal 1,26 millióra emelkedtek az ázsiai régióban, és 17 százalékkal rekord 1,03 millióra a latin-amerikai, az afrikai és a közel-keleti régióban. Middlebrook elmondta, hogy az európai eladások kétmillióra tehetőek, amely közel egy százalékos éves növekedést mutat, köszönhetően a kelet-európai 59 százalékos növekedésnek.

A General Motors szerint az iparágban közel tízmillióval növekedett a gépkocsik száma az elmúlt öt évben, így a piac közel 67 millió járműre tehető.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!