Az idén márciusban folytatódott a hazai autópiac növekedése, a személyautó-eladások száma 22 százalékkal 6 208-ra nőtt, míg kishaszon-gépjárművekből 1 228 talált gazdára, amely 49 százalékos növekedés 2013 harmadik hónapjához képest - derül ki a Jato Dynamics márciusi adataiból.
Továbbra is az Opel a legnépszerűbb típus, a márciusi eladások tekintetében, a hazai piac 11,5 százalékát tudhatja magáénak. Alig lemaradva követi őt a Ford 11,4 százalékos részaránnyal, majd a Skoda 8,2 százalékkal.
Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év harmadik hónapjának győztese szintén az Opel 777 darabszámmal és 12,5 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (655 db), a harmadik pedig a Skoda 607 darabbal, amelyet a Suzuki (519 db) és a VW (483 db) követ a top listán. 2014 első negyedévének személyautó-eladásait szintén az Opel uralja 12,1 százalékos részesedéssel. Őt követi a Skoda és a Ford 10,8, illetve 10,5 százalékkal.
Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból kelt el, összesen 423 darab. A március kedvezett még a Dacia Duster (239 db) és a Suzuki SX4 (230 db) eladásoknak is. Ford Focus-ból 221, Suzuki Swift-ből 206, míg Opel Corsa-ból 180 darab kelt el márciusban.
Az első negyedév eladásaiból látszik, hogy milyen népszerű a Skoda Octavia a hazai vásárlók körében. Ez az egyetlen modell, amelyből ezernél is több talált gazdára az idén, egészen pontosan 1134. Alig fele ennyi kelt el Ford Focusból (561 db), Suzuki Swiftből (517 db) és Suzuki SX4-ből (508 db). Az Astra és a Golf fej-fej mellett haladnak 484 és 470 eladással. A Dacia terepjárójából 450 talált gazdára. A német kisautók közül Opel Corsa-t 370-en, Volkswagen Polo-t pedig 314-en vehettek át. A kifutó Mondeo 328 vásárlónak kellett eddig 2014-ben.
A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a március is a FIAT Ducato-nak kedvezett 137 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Dacia Dokker 83 darabbal, majd harmadik helyen a Renault Master végzett 74 darabbal.
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százalék céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. Nincs egy olyan márka sem a hazai piacon, amelyet ne a céges eladások dominálnának. A magán-eladások százalékos arányát tekintve márciusban a Suzuki (46 százalék), a Toyota (44 százalék) és a Dacia (43 százalék) emelkedik ki.
Szász Péter
mfor.hu