Ezzel az első tizenegy hónapban 14,827 millió új autó kelt el Európában, 1,1 százalékkal több, mint a tavalyi első tizenegy hónapban.
Az európai autópiacot egész évben nyomta a gyenge nyugat-európai kereslet, ezt a gyorsan növekvő kelet-európai piac nem tudta minden hónapban ellensúlyozni, de az első tizenegy hónap átlagában ez mégis sikerült.
Az októberi, átmeneti javulás után novemberben 1,116 millió új autó kapott rendszámot az EU régi tizenöt tagországában, 2,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben. Ezzel az első tizenegy hónapban 13,365 új autót vásároltak ott, 0,1 százalékkal kevesebbet a tavalyi első tizenegy havinál. Az első tizenegy hónapban Finnországban és Németországban volt a legnagyobb a visszaesés, 11,9 százalékos, illetve 8,2 százalékos. A másik nagy nyugat-európai piacon, Franciaországban mindössze 1,7 százalékos volt a növekedés.
Közben az EU tíz új kelet-európai tagországában novemberben 100 747 új autó kapott rendszámot, 12,4 százalékkal több, mint tavaly novemberben, illetve az első tizenegy hónapban 1,068 millió, 14,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ebben a térségben az első tizenegy hónapban a legtöbb új autó Romániában kelt el, 288 389 - egy lakosra számítva 0,013 -, 26,2 százalékkal több, mint a tavalyi első tizenegy hónapban. A második helyezett Lengyelország 266 543 új autóval - egy főre számítva 0,007 -, 22,8 százalékos piacbővüléssel tizenegy hónap alatt, a harmadik Magyarország 159 885 új autóval - egy főre számítva 0,016 -, 7,5 százalékos csökkenéssel a tavalyi első tizenegy hónaphoz képest. A negyedik helyezett Csehországban 121 991 új autó kelt el - egy főre számítva 0,012 -, 6,5 százalékkal több, mint a tavalyi első tizenegy hónapban.