A 2006-os év leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozása a brit MX Telecom Ltd. vezeték nélküli IT-szolgáltató lett az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban. A cég átlagosan 57,9 százalékkal növelte árbevételét az elmúlt öt évben. A felmérésben szereplő vállalatok az elmúlt öt évet tekintve átlagosan 1,39 százalék árbevétel-növekedést produkáltak, ami az elmúlt év hasonló adatának a kétszerese - derül ki a Deloitte Zrt. összeállításából.
A listán a brit MX Telekomot a német Q-Cells AG napenergiacég követte 33 százalékos növekedéssel. A harmadik helyezett a holland műhold navigációs megoldásokkal foglalkozó TomTom N.V. lett (29,5 százalék), majd a német Komdat GmbH internet marketinges vállalat (27,9 százalék) illetve az izraeli Wintegra félvezető IT-cég (22,4 százalék) következett a sorban.
Továbbra is a szoftvercégek uralják a mezőnyt; a listán szereplő vállalkozások 44 százaléka erről a piacról kerül ki, míg a sorban utána következő szereplő, a kommunikációs és a hálózati szektor 16 százalékkal van jelen a listán - tartalmazza az összeállítás.
A lakosságszám arányában a norvég, az izraeli és az ír technológiai vállalkozások a legsikeresebbek. A legtöbb vállalakozás az Egyesült Királyságban található: a listán szereplő 500 vállalkozásból 91-nek van itt a székhelye, míg a sorban következő Franciaországban 84 vállalkozás található.
A vezérigazgatók a legoptimistábbak
Az 500 leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozás vezetői körében végzett felmérés szerint a vezérigazgatók 87 százaléka bízik abban, hogy a növekedési ütem a következő években is fenntartható. A rangsor készítésének elmúlt hat esztendeje óta a vezérigazgatók az idén a legoptimistábbak a jövőt illetően.
Az aggodalmak elsősorban a megfelelő munkaerő kérdésköréhez kapcsolódnak: a vezérigazgatók csaknem egynegyede (24 százaléka) szerint a magasan képzett, kiváló munkavállalók jelentik a növekedés kulcsát. A jól képzett munkavállalók felkutatása, felvétele és megtartása jelenti a legnagyobb kihívást a megkérdezett vezérigazgatók 38 százalékának.