3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is kaotikus a vonatközlekedés Magyarországon; a szakszervezetek és a MÁV álláspontja nem közeledett egymáshoz, így továbbra sem tudni, hogy meddig tart a VDSZSZ határozatlan időre meghirdetett sztrájkja.

A reggel hat órakor történt műszakváltást követően délelőtt megbénult a forgalom a Dél-Dunántúlon, a fővárosban a Nyugati pályaudvaron bizonytalan a helyzet, a Keletiben állnak a vonatok, Miskolcon alig lézengenek a pályaudvaron, Szombathelyen üres az utascsarnok, Nagykanizsán pedig ugyan nincs sztrájk, de mégsem járnak a vonatok. A MÁV Start összesítése szerint országosan az 1240 vezényelt dolgozóból 336-an sztrájkoltak, 904-en vették fel a munkát.

A kedd reggeli egyeztetésen sem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV között, a tárgyalást kedden délután fél hatkor folytatják.

A MÁV arra hívta fel a munkahelyi vezetők figyelmét, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.

A szakszervezet szakági ügyvivője szerint a MÁV "bekeményített", elkezdte leváltani a sztrájkolókat. Úgy tudja, a vasúttársaság Hatvanban, Aszódon és Rákoson leváltotta a rendelkező külső forgalmi szolgálatvezetőt.

A VDSZSZ azt közölte, hogy a vasutasok mintegy 30-40 százaléka sztrájkol, a munkabeszüntetés a vasúttársaságnak naponta mintegy 700 millió forint bevételkiesést okoz.

A MÁV számításai szerint a vasárnap éjféltől határozatlan időre meghirdetett sztrájk első napján a MÁV-csoport vesztesége 79 millió forint volt. A munkabeszüntetés miatt 93 millió forint bevétel esett ki. A túlóra költsége kétmillió forint volt, és nyolcmillió forint kártérítést kellett kifizetni. Ugyanakkor a MÁV-csoport hétmillió forintot takarított meg a személyi jellegű, és 18 millió forintot az üzemelési költségeken.

A szakszervezet adatai szerint a MÁV-START-nál főleg az utazószemélyzet, a kocsivizsgálók, valamint a pénztárosok léptek sztrájkba. Ugyancsak jelentős számban szüntették be a munkát a MÁV Gépészeti Zrt. dolgozói, a legkevésbé pedig a mozdonyvezetők sztrájkolnak.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) vasárnap éjféltől a februárban megkezdett, és már többször felfüggesztett sztrájkot folytatja.

A MÁV-csoport 36 991 munkavállalójából 9400 a VDSZSZ tagja. A MÁV Zrt.-nél 2007. december 31-én - amikor még a mozdonyvezetők és a gépészet dolgozói is odatartoztak - 29 985 munkavállalóból 5863, a MÁV-Startnál a 4894 munkavállalóból 2506 volt tagja a VDSZSZ-nek. A MÁV-Cargónál 2112 munkavállalóból 1031-en tagjai a VDSZSZ-nek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!