3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is kaotikus a vonatközlekedés Magyarországon; a szakszervezetek és a MÁV álláspontja nem közeledett egymáshoz, így továbbra sem tudni, hogy meddig tart a VDSZSZ határozatlan időre meghirdetett sztrájkja.

A reggel hat órakor történt műszakváltást követően délelőtt megbénult a forgalom a Dél-Dunántúlon, a fővárosban a Nyugati pályaudvaron bizonytalan a helyzet, a Keletiben állnak a vonatok, Miskolcon alig lézengenek a pályaudvaron, Szombathelyen üres az utascsarnok, Nagykanizsán pedig ugyan nincs sztrájk, de mégsem járnak a vonatok. A MÁV Start összesítése szerint országosan az 1240 vezényelt dolgozóból 336-an sztrájkoltak, 904-en vették fel a munkát.

A kedd reggeli egyeztetésen sem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV között, a tárgyalást kedden délután fél hatkor folytatják.

A MÁV arra hívta fel a munkahelyi vezetők figyelmét, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.

A szakszervezet szakági ügyvivője szerint a MÁV "bekeményített", elkezdte leváltani a sztrájkolókat. Úgy tudja, a vasúttársaság Hatvanban, Aszódon és Rákoson leváltotta a rendelkező külső forgalmi szolgálatvezetőt.

A VDSZSZ azt közölte, hogy a vasutasok mintegy 30-40 százaléka sztrájkol, a munkabeszüntetés a vasúttársaságnak naponta mintegy 700 millió forint bevételkiesést okoz.

A MÁV számításai szerint a vasárnap éjféltől határozatlan időre meghirdetett sztrájk első napján a MÁV-csoport vesztesége 79 millió forint volt. A munkabeszüntetés miatt 93 millió forint bevétel esett ki. A túlóra költsége kétmillió forint volt, és nyolcmillió forint kártérítést kellett kifizetni. Ugyanakkor a MÁV-csoport hétmillió forintot takarított meg a személyi jellegű, és 18 millió forintot az üzemelési költségeken.

A szakszervezet adatai szerint a MÁV-START-nál főleg az utazószemélyzet, a kocsivizsgálók, valamint a pénztárosok léptek sztrájkba. Ugyancsak jelentős számban szüntették be a munkát a MÁV Gépészeti Zrt. dolgozói, a legkevésbé pedig a mozdonyvezetők sztrájkolnak.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) vasárnap éjféltől a februárban megkezdett, és már többször felfüggesztett sztrájkot folytatja.

A MÁV-csoport 36 991 munkavállalójából 9400 a VDSZSZ tagja. A MÁV Zrt.-nél 2007. december 31-én - amikor még a mozdonyvezetők és a gépészet dolgozói is odatartoztak - 29 985 munkavállalóból 5863, a MÁV-Startnál a 4894 munkavállalóból 2506 volt tagja a VDSZSZ-nek. A MÁV-Cargónál 2112 munkavállalóból 1031-en tagjai a VDSZSZ-nek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!