4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A főváros legnagyobb pályaudvarain hétfő reggel állt a forgalom, a vonatok elsősorban a külső - kelenföldi, rákospalotai és az újpesti - állomásokról indulnak és oda érkeznek. A MÁV adatai szerint a hétfőn hajnalban kezdődött sztrájk támogatottsága viszonylag alacsony, ennek ellenére a közlekedés továbbra is kiszámíthatatlan.

Nincs megállapodás (MTI)

A Déli, a Keleti és a Nyugati pályaudvaron a jegyvizsgálók, kocsivizsgálók, forgalmisták léptek sztrájkba, így ezeken a pályaudvarokon jelenleg áll a forgalom, mondta el Gelencsér László, a sztrájkot meghirdető Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) vezető ügyvivője.

A MÁV tájékoztatása szerint bár elvileg a Déli pályaudvarra is érkezhetnek, illetve indulhatnak vonatok, a szerelvények 80 százaléka Kelenföldről indul. A Budapest–Hatvan vasútvonalon is közlekednek a vonatok, ezek többnyire Rákosig jönnek. A Nyugati pályaudvarról Vácra elindult egy vonat, s onnan is érkezik majd egy a fővárosba. A Keleti pályaudvarról Pécs és Nagykanizsa irányába indult vonat.

Ami a vidéki állomásokat illeti, az MTI tudósítása alapján többségükről nem vagy csak elvétve indultak a hajnali-reggeli órákban vonatok. A MÁV annyit közölt, hogy Debrecenben és Nyíregyházán akadozik a közlekedés, mivel a kocsivizsgálók és a jegyvizsgálók nagy arányban vesznek részt a sztrájkban. Kelebia - Ferencváros között közlekednek a vonatok, Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas-Baja között is megy a forgalom. A Szeged - Cegléd-Budapest vonatok Kiskundorozsmára érkeznek és onnan is indulnak. Kiskundorozsma és Szeged között vonatpótló buszok szállítják az utasokat, csakúgy, mint Nagykanizsa és Szentgotthárd irányába, tudatta közleményben a MÁV.

A vasúttársaság szerint a MÁV-Gépészetnél éjszaka 213 fő dolgozott, ebből 27 fő sztrájkolt (12 százalékuk), hétfőn reggel munkába jelentkezett 1045 fő, 154 fő sztrájkol (14,7 százalék)  Ez azt jelenti, hogy a mozdonyok és a személykocsik napi karbantartása teljeskörűen, rendben megtörténik.

Az éjszakai műszakban reggel hat óráig a forgalomirányítói munkakörben vezényelt dolgozók 86 százaléka dolgozott, 1736 vezényelt munkatársból 243 fő sztrájkolt, állítja a MÁV.

A vasúttársaság arra hívja fel a figyelmet, hogy a VDSZSZ-sztrájk miatt a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani. Egyben kéri az utasokat, hogy a helyszínen tájékozódjanak a vasúti utazás helyzetéről és a helyettesítő lehetőségekről.

A munkabeszüntetés idején a Volánbusz, a Bakony Volán, a Somló Volán, a Tisza Volán és a BKV járatain elfogadják az adott vasúti viszonylatnak megfelelő vasúti bérletet.

Mint ismert, a VDSSZ hétfő hajnak három órától ismét határozatlan idejű sztrájkot hirdetett. Azt követeli a munkáltatóktól, hogy a sztrájkban érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV-START Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói kapjanak fejenként nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve - a megajánlott 6,9 százalék mellett - tíz százalékos többletbérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV-START Zrt., MÁV-Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak.

A vasúttársaság ezzel szemben továbbra is kitart amellett, hogy a VDSZSZ Szolidaritás követeléseinek sem jogi, sem szakmai, sem gazdasági alapja nincsen, és a munkahelyek jövőbeni biztonságát veszélyezteti. A két fél között a tárgyalások ma 11 órától folytatódnak.

Mint ismert, a szakszervezet követelései alátámasztására február 1-jén már sztrájkot hirdetett: akkor hajnali három órától déli 12 óráig tartott az akció, aminek következtében az ország nagy részén gyakorlatilag megbénult a vasúti közlekedés.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!