2p

2007. április 19-20-án immár 15. alkalommal tartotta éves közgyűlését az Európai Önszabályozó Reklámszervezet, az EASA (European Advertising Standards Alliance). A rendezvény helyszíne Budapest, házigazdája pedig az EASA magyar tagja, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) volt.

Az EASA éves, budapesti közgyűlésén a brüsszeli székhelyű EASA 45 tagjának képviselői vettek részt, köztük a nemzeti önszabályozó testületek tagjai, valamint az ágazat európai és azon túli képviselői.

A budapesti közgyűlésen a szervezet vezetőit újraválasztották, így Fazekas Ildikó, a magyar ÖRT főtitkára maradt az EASA alelnöke. Jelzésértékűnek is tekinthető, hogy az európai szervezet az EU 12 új tagállamából választotta meg az önszabályozó szervezeteket képviselő alelnököt. Bár még nem minden új EU tagországban van önálló reklám önszabályozó szervezet, éppen a magyar példa sikere mutatja, hogy e régióban is számíthatnak a fogyasztók a reklám etikai szabályozása révén védelemre.

A két napos találkozón kiosztották az Európai Önszabályozó Reklámszervezet "Best Practise Award" díját, amit az idén az ír önszabályozó testület kapott a 2006-os év során részletesen átdolgozott nemzeti reklám önszabályozási kódexért.

A budapesti rendezvény részeként az EASA és a Európai Kiadók Tanácsa együttes szervezésében új média témában került megrendezésre az a workshop, melynek témája az új médiaeszközök és platformok önszabályozása volt. Az esemény egy folyamat kezdete, amelynek keretében tovább vizsgálják, és megoldásokat keresnek az új médiumok kihívásaira.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!