2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás szerdán a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról a Herczog László közvetítő bevonásával tartott egyeztetésen.

A szakszervezet az eredeti követelését - miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek - kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével. Az egyeztetést március 17-én, hétfőn 11 órakor folytatják.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, hogy nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson. A vasúttársaság továbbra sem ad egyetlen fillért sem a MÁV Cargo leendő privatizációs bevételéből, a 38 mellékvonal ügye pedig nem tartozik a MÁV döntési kompetenciájába - tette hozzá. A még elégséges szolgáltatás témában sem változtak az álláspontok, ebben a kérdésben sincs egyezség.

A szakszervezet még elégséges szolgáltatásként reggel és este 1-1 vonatpár, illetve a budapesti elővárosban további 20 járat közlekedtetését ajánlja. A MÁV-Start fenntartotta a korábbi tárgyalásokon tett ajánlatot, azaz a délelőtti és délutáni órákban 2-2 vonatpár közlekedjen vasútvonalanként, illetve az iskolába és a munkába járáshoz a minimális vonatmennyiség biztosított legyen.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke úgy fogalmazott: állóháború alakult ki. A MÁV Zrt. és a tárgyaláson lévő többi társaság semmiben nem mozdult el korábbi álláspontjáról. A szakszervezet szerint a MÁV keze meg van kötve a tárgyaláson, a tulajdonos, elsősorban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hajthatatlansága miatt alakult ki a mostani helyzet.

Bárány Balázs elmondta, hogy a felfüggesztett sztrájk folytatódni fog. A március 15-i ünnep alatt nem lesz munkabeszüntetés, utána azonban várhatóan igen. Hangsúlyozta, hogy a vasutasoknál "megvan a sztrájkhajlandóság".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!