A szakszervezet az eredeti követelését - miszerint a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas kapjon személyenként nettó 250 ezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül 10 százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek - kiegészítette a gazdaságtalannak tartott 38 vasúti mellékvonal ügyével. Az egyeztetést március 17-én, hétfőn 11 órakor folytatják.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, hogy nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson. A vasúttársaság továbbra sem ad egyetlen fillért sem a MÁV Cargo leendő privatizációs bevételéből, a 38 mellékvonal ügye pedig nem tartozik a MÁV döntési kompetenciájába - tette hozzá. A még elégséges szolgáltatás témában sem változtak az álláspontok, ebben a kérdésben sincs egyezség.
A szakszervezet még elégséges szolgáltatásként reggel és este 1-1 vonatpár, illetve a budapesti elővárosban további 20 járat közlekedtetését ajánlja. A MÁV-Start fenntartotta a korábbi tárgyalásokon tett ajánlatot, azaz a délelőtti és délutáni órákban 2-2 vonatpár közlekedjen vasútvonalanként, illetve az iskolába és a munkába járáshoz a minimális vonatmennyiség biztosított legyen.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke úgy fogalmazott: állóháború alakult ki. A MÁV Zrt. és a tárgyaláson lévő többi társaság semmiben nem mozdult el korábbi álláspontjáról. A szakszervezet szerint a MÁV keze meg van kötve a tárgyaláson, a tulajdonos, elsősorban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hajthatatlansága miatt alakult ki a mostani helyzet.
Bárány Balázs elmondta, hogy a felfüggesztett sztrájk folytatódni fog. A március 15-i ünnep alatt nem lesz munkabeszüntetés, utána azonban várhatóan igen. Hangsúlyozta, hogy a vasutasoknál "megvan a sztrájkhajlandóság".