2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a közúti fuvarozói érdekképviseletek és a kormány képviselőinek szerda esti tárgyalásán, ezért a szakértői megbeszélések folytatódnak.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) azt kifogásolja, hogy az 5-ös főút Pest megyei szakaszáról felújítási munkák miatt június közepétől kitiltották a 7,5 tonnánál súlyosabb járműveket. Ezért kénytelenek az M5-ös autópályát használni, ám annak úthasználati díját sokallják. Tiltakozásul hétfő reggel hat órától az E75-ös főúton Felsőlajos határában mintegy 200 tehergépjármű demonstrált és zárta el az egyik sávot. Az akció szerdán délben befejeződött.

A szerda esti tárgyaláson a kormány és a fuvarozók több kérdésben egyetértettek, de úgy döntöttek, hogy tovább egyeztetnek. Megállapodtak, abban is, hogy lehetőség szerint a jövő hét közepéig lezárják a tárgyalásokat.

Katona Tamás, a Miniszterelnöki Hivatal helyettes államtitkára a megbeszélést követően elmondta: a kormány programjában szereplő gyorsforgalmi úthálózat részeként 2006-ig megépül az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakasza. Kiemelte: a kormány erőfeszítéseket tesz azért, hogy az M5-ös autópályán fokozatosan érvényesítse az egységes autópályadíj-fizetést.

A helyettes államtitkár közölte: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium csütörtökre összehívja a Közúti Közlekedési Érdekegyeztető Fórumot azért, hogy kialakítsa a fuvarozók érdekét is figyelembe vevő optimális forgalmi rendet az 5-ös főút építési szakaszain. Az egyeztetésekbe az érintett önkormányzatokat is bevonják.

Földi Elek, a NIT Hungary alelnöke, a fuvarozók delegációjának szóvivője elmondta: a fuvarozók csak átmeneti megoldásként szeretnék elérni, hogy a főút munkálatait szakaszosan végezzék, és ahol az útépítők éppen nem dolgoznak, ott közlekedhessenek.

A szóvivő hangsúlyozta: fő követelésük az, hogy az M5-ös autópályát vonják be az egységes országos matricás rendszerbe. Véleménye szerint a jelenleg is magas, július 1-jétől 4 százalékkal tovább emelkedő autópálya-használati díj bevételük döntő hányadát elviszi; ezért a fuvarozás veszteséges, de legjobb esetben is nullszaldós lenne.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!