2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Toyota autógyártó vállalat tanul hibáiból, és eltökélt szándéka, hogy visszaszerezze a vásárlók bizalmát - írta Akio Toyoda, a japán cég elnöke a The Washington Post amerikai napilap keddi számában, ismét bocsánatot kérve a Toyota-tulajdonosoktól.

A Toyota Motor Corp. első embere - aki előző héten Tokióban már bocsánatot kért a gépkocsik tömeges visszahívása miatt - leszögezte: a folyamatos fejlesztésre törekvő vállalat feltárja a hibákat és kijavítja. Megjegyezte, hogy a Toyotákkal az utóbbi években csak elvétve akadtak gondok, a mostani visszahívás-sorozat a Toyota történetének legsúlyosabb ilyen problémája.

Toyoda leszögezte: vállalatát, amely több mint 70 éve lépett az autópiacra, az az egyszerű, de erőteljes cél vezérelte, hogy a világ legjobb minőségű, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveit állítsa elő. Továbbra is erre törekszik.

"A Toyota nem felelt meg a saját maga által szabott magas követelményeknek, és azoknak, amelyeket Önök elvártak tőlünk, mélyen csalódott vagyok emiatt, és bocsánatot kérek" - írta cikkében. Hozzátette, felelősséget vállal a történtekért, ezért személyesen irányítja azt az egész világra kiterjedő kampányt, amely a vásárlók bizalmának visszanyerését célozza. Elmondta: elrendelte a vállalat működésének teljes körű felülvizsgálatát, hogy ne ismétlődhessenek meg a mostanihoz hasonló problémák.

Az elnök megismételte a cikkben azt a fő üzenetet, amely az utóbbi napokban az amerikai tévécsatornákon elszaporodott Toyota-reklámokban elhangzik: a Toyoták kiemelkedő minőségét az mutatja, hogy a cég által az utóbbi 20 évben az Egyesült Államokban értékesített autók 80 százaléka még használatban van.

A Toyota kedden jelentette be, hogy 437 ezer Prius és egyéb hibrid modellt hív vissza fékpedál problémák javítására. A cég az Egyesült Államokban 133 ezer Prius és 14.500 Lexus HS250h modellt hív vissza: frissítik az ABS fékrendszert szabályozó szoftvert, mivel a fékpedálok folyamatos fékezés után lassan térnek vissza nyugalmi állapotba.

A kedden bejelentett visszahívással együtt globálisan már 8,5 millióra tehető azoknak a Toyotáknak a száma, amelyeket a vállalat javításra visszarendelt. Először az volt a gond, hogy a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, majd az, hogy a gázpedál nem tér vissza eredeti állapotába, legutóbb pedig a fékpedállal kapcsolatban merült fel biztonsági probléma.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!