Lehetséges azonban, hogy a hitelezőknek ekkor sem jut majd semmi, mivel a GTV minden eszközén jelzálog van, pénze pedig nincs. Megoldás lehetne, ha egyes tevékenységeket mégis folytatnának, mert így azok pénzt termelhetnének, nyilatkozta a lapnak Timár Gyula, a cég elnöke.
A csoport energetikai és környezetvédelmi vállalatának, valamint a Röck Kazángyárnak hitelező három banknak június 15-ig kell eldöntenie, juttatnak-e további forrást azok továbbéléséhez. Az biztos, hogy a pénzt csak a tulajdonosok által e célra létrehozott "új Transelektrónak" adnák.
Bár a közlekedési cég hiteleit szintén átütemezték, a bankok esetükben is bizonytalanok. Így nem kívánják rendelkezésre bocsátani a folyamatban lévő tenderekhez (például a BKV-megbízáshoz) szükséges kétmilliárd forintot sem, holott decemberben a teljesítésből már befolyna négymilliárd. (Feltéve, hogy időközben nem számolják fel a céget.)
A Transelektro ipari vállalatainak pénzügyi helyzete lényegesen rosszabb a korábban feltételezettnél. A csoport múlt évi vesztesége az előre jelzett 3,2 milliárd forint helyett 8,3 milliárd lett, szállítói tartozása 12 milliárd forint, írja a Világgazdaság.