1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A svájci Stadler által négyötöd részben birtokolt Stadler Trains Magyarország Kft. január végén jelezte vételi szándékát a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) három üzletágának egyikére, a nagyvasúti járműgyártásra, írja a Világgazdaság.

[ajanlo=1373][igazitas=right/]A lap szerint a lépés mögött az áll, hogy a reorganizáció alatt álló Transelektro Csoport tőkebevonásra készül, így friss pénz áramlik majd a GTK-ba is. Ez önmagában jó befektetésnek ígérkezik a "hírhedt" MÁV-tenderen nyertes svájci társaságnak, amely - a korábbi terveknek megfelelően - a GTK nagyvasúti üzletágának bevonásával gyártaná le a vonatokat.

Dunai Zoltán, a Stadler hazai leánycégének vezérigazgatója és kisebbségi tulajdonosa szerint "nem lenne szerencsés, ha ez az üzletág egy versenytárs kezébe kerülne". A fúzió a Stadler számára is sürgős lenne, ám az ajánlatra eddig még nem érkezett válasz, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!