[ajanlo=1373][igazitas=right/]A lap szerint a lépés mögött az áll, hogy a reorganizáció alatt álló Transelektro Csoport tőkebevonásra készül, így friss pénz áramlik majd a GTK-ba is. Ez önmagában jó befektetésnek ígérkezik a "hírhedt" MÁV-tenderen nyertes svájci társaságnak, amely - a korábbi terveknek megfelelően - a GTK nagyvasúti üzletágának bevonásával gyártaná le a vonatokat.
Dunai Zoltán, a Stadler hazai leánycégének vezérigazgatója és kisebbségi tulajdonosa szerint "nem lenne szerencsés, ha ez az üzletág egy versenytárs kezébe kerülne". A fúzió a Stadler számára is sürgős lenne, ám az ajánlatra eddig még nem érkezett válasz, számol be a Világgazdaság.
Transelektro-üzletágat venne a Stadler
A svájci Stadler által négyötöd részben birtokolt Stadler Trains Magyarország Kft. január végén jelezte vételi szándékát a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) három üzletágának egyikére, a nagyvasúti járműgyártásra, írja a Világgazdaság.