A Nokia közölte, hogy tíz technológiához értő 16 és 35 év közötti mobilfelhasználóból közel három bloggolt már, és közel ugyanennyi látogatott meg közösségi portált. Hozzátette, hogy az ilyen tartalmak jelentős részét mobiltelefonon érik el. A finn mobilcég felmérése szerint a felhasználók egyre több saját tartalommal jelennek meg a jövőben - írja az Emarketer internetes szaklap.
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a szórakoztató tartalmak egynegyedét a felhasználók fogják létrehozni öt éven belül - mondta Mark Selby, a Nokia elnökhelyettese. Különböző tartalmak „cirkulálnak” majd a barátok között, akik földrajzilag legyenek egymástól akár távol vagy közel, a csoport szórakozásának részévé válhatnak.
Néhányan már elindítottak olyan szolgáltatást, amellyel a felhasználók tartalmakat hoznak létre mobiltelefonon, és számos cég tervezi ugyanezt. A MySpace amerikai közösségi oldal már elérhető az Egyesült Államokban néhány mobilszolgáltatónál ez év februárjától. Európában az O2 mobilszolgáltató elindította a YouTube-hoz hasonló videófeltöltő oldalt LookAtMe néven, amelyen bármely felhasználó által feltöltött tartalom letölthető és elérhető.
Az olyan szolgáltatások mint a fényképes üzenet, illetve a felhasználó által létrehozott tartalmak és a közösségi portálok az M:Metrics tavaly decemberben nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint Európában népszerűbbek, mint az USA-ban.