Az amerikai Kraft Foods Global világszerte gyárt és értékesít csomagolt élelmiszereket és italokat, különösen snack-, sajt- és különféle tejtermékeket, továbbá kávét, csokoládét, édességárut és kekszet. A Danone Biscuits a francia Danone cég globális keksz-, snack- és gabonapehely-gyártója és -forgalmazója.
Az eredeti összefonódási kérelem olyan földrajzi piacokat érintett, ahol mindkét társaság jelen van keksz- és csokoládétermékeivel. A Bizottság a vizsgálatában azt állapította meg, hogy ha az összefonódás az eredeti kérelem szerint megy végbe, akkor az édes kekszek piacán Spanyolországban, a csokoládé darabáruk piacán pedig Magyarországon a fúzió révén létrejövő társaság a legkedveltebb márkák tekintetében piacvezető szerephez jut és a kereskedők legnagyobb beszállítója lesz - áll a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében.
A Bizottság hangot adott azon aggályának, mely szerint a Kraft és a Danone Biscuits összefonódása veszélyezteti az egységes európai piacon meglévő hatékony versenyt, ezért a Kraft a spanyol piacra vonatkozó vállalásai mellett kötelezettséget vállalt arra, hogy a magyar csokoládék gyártásához kapcsolódó Balaton márkanevet, az ehhez kapcsolódó know-how-t és a gyártóeszközöket a magyar csokoládépiacon folyó verseny fennmaradása érdekében értékesíti.
A Balaton eladása azért bír jelentőséggel, mert jelenleg Magyarországon a Kraft forgalmaz - a nemzetközi márkák mellett - olyan kedvelt magyar csokoládé márkákat, mint például a Sport, a Kapucíner, a Szamba, az Autós szelet, a Lottó, a Bohóc és a Piros Mogyorós, míg a Danone Biscuits a népszerűségben és árban is hasonló Balatont gyártja. Ha a vállalkozások összefonódása következtében a Balaton a többi márkával azonos érdekeltségbe kerülne, a népszerű csokoládészeletek között megszűnne a verseny, amely a fogyasztók számára hátrányos következményekkel, áremelkedéssel, esetleg a termékek minőségének romlásával járhat.