Ugyanakkor, mutatott rá az SCD Holding Zrt. vezérigazgatója, Tomcsányi Gábor, ez a döntés jól illeszkedik a csoport profiltisztítási folyamatába, melynek célja a társaság két éven belüli tőzsdei bevezetése.
"Közel kétmilliárd forintot fektettünk az Interfructba, amellyel hosszú távú terveink voltak" - nyilatkozta Tomcsányi. A vezető azonban elmondta, hogy a gazdasági környezet változása olyan feltételeket teremtett, amely az Interfructtal kapcsolatos stratégia átgondolására késztette az SCD-t.
Míg 2005-ben a társaság forgalma hatvanmilliárd forint felett volt, addig a tavalyi üzleti évet már csak negyvenhétmilliárddal zárták. A legutolsó évben 7,4 százalékos volt a visszaesés. "A nagy diszkontláncok megjelenésével és erős piaci offenzívájával világossá vált számunkra, hogy a céget csak olyan további invesztíció árán lehet üzletileg hatékonnyá szervezni, amilyenbe mi már nem kívántunk belefogni, ezért döntöttünk az eladás mellett" - mondta a vezérigazgató a Népszabadságnak, arra azonban nem kívánt kitérni, hogy ez milyen nagyságrendet jelentett.