2p

A tavalyi mélyrepülés után idén ismét növekedési pályára állt a Lego. Az idén 400 millió euró forgalomra számít a dán társaság.

Igen jó üzleti évet vár az idén a Lego, megérte visszatérni a hagyományos építőelemek forgalmazásához - jelentette ki a társaság közép-európáért felelős igazgatója. A vállalat árbevétele az idén öt százalékkal növekedhet az előző évhez képest.

Európán belül elsősorban Spanyolországban, Portugáliában és Olaszországban ment jól az üzlet, Németországban a Lego 12 százalékkal továbbra is piacvezető a játékgyártók között.

Világméretekben az első fél évben 20 millió euróval 398 millióra nőtt a társaság árbevétele, s ezzel a saját várakozásait is felülmúlta a cégcsoport.

A 75 évvel ezelőtt alapított vállalat a tavalyi évig veszteséges volt: a világ negyedik legnagyobb játékgyára elsősorban a számítógépes játékok elterjedése miatt került nehéz helyzetbe, csökkent az árbevétele, veszteségei voltak, ami miatt 10 ezerről 4500-ra csökkentette a csoportnál dolgozók létszámát, termelését olcsó bérű országokba - többek között Csehországba, Magyarországra, Mexikóba - helyezte át, szabadidő parkokat adott el.

Az átszervezések jegyében elsősorban a hagyományos építőelem üzletágra helyezték a hangsúlyt, mert úgy ítélték meg, hogy az elektronikus játékok térnyerésével egy időben kezd növekedni az érdeklődés a kreativitást igénylő játékok iránt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!