Az elmúlt napokban több olyan feltételezés is napvilágot látott, hogy a business osztályokon a jegyárak akár 50 százalékkal is mérséklődhetnek. Ezzel szemben a JP Morgan egyik légipiaci szakértője azt állítja, hogy a fenti elemzések a hivatalos árakat vették figyelembe, míg az egyes cégek a különböző kedvezmények révén jóval kevesebbet fizetnek az utakért. A Financial Times által idézett szakértő szerint csupán öt-tíz százalékos árcsökkenést lehet elképzelni a 2008-tól hatályba lépő piacnyitás eredményeképp.
Az utóbbi elemzés következtetéseivel egybevágnak a brit polgári légi közlekedési hatóság számításai is: mind a business, mind a turistaosztályon tíz százalékos árcsökkenésre számíthatnak az Egyesült Államokba repülő utasok a következő öt évben.
Szakértők szerint nem csupán a piacnyitásnak a következő öt évben 12 milliárd euróra taksált közvetlen gazdasági hasznát becsülte túl Brüsszel, de túl rózsásan ítélte meg, hány fővel gyarapodik a transzatlanti járatok utasforgalma. Brüsszel szerint öt év alatt 26 millióval lesz több az utasok száma, elemzők szerint azonban ekkora bővülés csak a transzatlanti légipiac megnyitásának második tárgyalási fordulóján érhető el, a liberalizáció mostani, kezdeti szakaszában csak két-négymilliós bővülés képzelhető el - írja a Világgazdaság.