4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A várakozások szerint egy év alatt csaknem 150 ezer plusz turistát hoz majd a magyar fővárosba a Ryanair, amelynek kedden szállt fel első menetrend szerinti járata Ferihegyről. Az utasok figyelmét valószínűleg már sikerült felkelteni - nem utolsó sorban azon kampánynak köszönhetően, amelyben a cég a "Malév árait utáló" és a "Ryanairt szerető" utasoknak egyszerre kettő ingyenjegyet ígért. Mfor.hu tudósítás.

Budapesten is beindult

Az előzetes kalkulációk alapján egy év alatt plusz 145 ezer külföldi vendéget és 180 ezer vendégéjszakát jelent majd a hazai szálláshelyek számára a Ryanair ferihegyi megjelenése, így a járatok jelentősen hozzá fognak járulni a Németországból és Nagy-Britanniából érkező turisták számának növekedéséhez, mondta el keddi budapesti sajtótájékoztatóján Niklai Ákos, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. elnöke.

Mint ismert, a Ryanair a 2007-es téli menetrendben összesen hét célpontot kínál Budapestről, közülük három Angliában (Bristol, East Midlands/Nottingham, Liverpool), kettő Németországban (Bréma, Frankfurt-Hahn), egy-egy pedig Skóciában (Glasgow-Prestwick) és Írországban (Dublin) található. Az első budapesti menetrend szerinti Ryanair-járat kedden érkezett meg Brémából, a napokban pedig a többi összeköttetés is beindul majd.

Kampányok indulnak

A járatok felfuttatásának érdekében az MT Zrt. és a Ryanair is jelentős marketingkampányokat indít. Ennek keretében Nagy-Britanniában és Németországban a nagyközönségnek szóló lapokban és fedélzeti magazinokban közölnek majd hirdetéseket, illetve dm-kampány révén hívják fel a figyelmet Magyarország turisztikai kínálatára. Az első brémai és frankfurti járattal egyébként német újságírók érkeztek Budapestre, akik - az MT Zrt. reményei szerint - a főváros gasztronómiai és kulturális kínálatához, valamint látnivalóihoz csinálnak majd kedvet a német turistáknak.     

Azon újságírói kérdésre, hogy mennyit szán az MT Zrt. erre a kampányra, Niklai Ákos nem kívánt válaszolni. Annyit közölt, hogy pénzt kizárólag marketingmunkára fognak adni, ami kiegészíti majd a már eddig is létező alap marketing-tevékenységeket. A Ryanair és az MT Zrt. közötti tárgyalások várhatóan napokon belül lezárulnak, s azután Nagy-Britanniában, Németországban és valószínűleg Írországban is elindulhat a kampány, közölte Tomasz Kulakowski, a légitársaság közép-európai kereskedelmi vezetője.

13 milliárd forint

A végletekig leszorított költségekkel dolgozó és emiatt árban szinte verhetetlen Ryanair - az easyJethez hasonlóan - elsősorban a Budapestet bulicélpontnak tekintő brit turisták számát növelheti meg komoly mértékben. Niklai Ákos ennek ellenére nem tart attól, hogy ezek a látogatók nem rendelkeznek majd "megfelelő költési potenciállal". A légitársaság becslései szerint egyébként az általuk ideszállított utasok egy év alatt 13 milliárd forintot hagynak majd Magyarországon.

Ezen felül az MT Zrt. három helyszínen, a Balatonnál, Debrecenben és Budapesten is tárgyalásokat folytat az érintett repülőterekkel, önkormányzatokkal és a jelentősebb turisztikai szolgáltatókkal egy Légi Marketing Alap létrehozásáról. Ennek célja, hogy forrást biztosítson Magyarország népszerűsítésére külföldön, s így megkönnyítse újabb légijáratok indítását. A Budapest Airport (BA) Zrt. és az MT Zrt. már megállapodott abban, hogy a Budapestre új, közvetlen járatokat indító légitársaságok számára közösen kínálnak majd ösztönző csomagot. Az MT Zrt. promóciós segítséget nyújt a járatindításhoz, a BA Zrt. pedig kedvezményekkel, úgynevezett ösztönző rendszerrel próbálja elcsábítani a cégeket.

Nem volt különalku

Utóbbival kapcsolatban Szollár Domokos, a BA Zrt. szóvivője megerősítette: a repülőtér nem kötött különalkut a Ryanairrel. Tehát az ír légitársaságnak is ugyanazokat a díjakat kell fizetnie, mint a többinek, illetve ugyanazokra a kedvezményekre jogosult.

Mivel az ősztől kínált hét célpontból öt a közelmúltban nem volt közvetlenül elérhető Ferihegyről, ezért a repülőtér ezek esetében az első évben a leszállási díjak ötven százalékát elengedi. (A leszállási díjak egyébként a légitársaságok repülőtérrel kapcsolatos költségeinek egyharmadát teszik ki.)

Ami a Ryanair budapesti terveit illeti, a légitársaság várhatóan folyamatosan jelenti majd be újabb járatok indulását bázisrepülőtereire, mondta el Tomasz Kulakowski. (A cég jelenleg 23 bázisrepülőtérrel rendelkezik Európában.) Michael Cawley vezérigazgató-helyettes korábbi nyilatkozata szerint az első évben összesen 420 ezer utasra számítanak Ferihegyen; a második évben ötven, a rákövetkező esztendőkben pedig 20-25 százalékos forgalombővülést várnak.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!