Számos légitársaság döntött úgy, hogy új járatokat közlekedtet a magyar fővárosból. A Wizz Air például heti három járatot indít az olaszországi Forli repülőterére, heti kettőt a szintén olaszországi Pisába és a finnországi Turkuba. A Germanwings heti három géppel "beüzemeli" a hannoveri járatot (ezen a szakaszon az ősszel Ferihegyről kivonult Air Berlin repült korábban - a szerk.), és újdonság a nyári menetrendben a Budapest-Belgrád járat is, amelyet 2009 decembere óta naponta üzemeltet a Malév.
A nyári menetrendben visszatér Ferihegyre az ukrán Aerosvit, amely Budapest és Kijev között biztosít légi összeköttetést, a Carpatair pedig önálló járattal repül Velencébe. A Malév heti hárommal több gépet indít Ammanba, Jordánia fővárosába, többször repül Bukarest és Budapest között (csakúgy, mint a román Tarom), a Wizz Air pedig sűríti a Weeze/Düsseldorf járatot. Több gép közlekedik Budapest és Milánó között mind a Lufthansa Italia, mind pedig a magyar légitársaság színeiben, néggyel többször repül hetente Bécsbe az Austrian, és végül heti hárommal több lesz a kolozsvári Malév-járatok száma is.
Az esetleges kapacitás-visszafogásokra, járattörlésekre a BA közleménye nem tér ki.
A BA szerint a cég továbbra is speciális kedvezményt kínál az új járatokat indító légitársaságoknak, az új hosszú távú járatok üzemeltetőinek, akár Észak-Amerikáról, akár a dél-kelet ázsiai térségről, az indiai szubkontinensről vagy a Perzsa-öböl térségéről van szó. Az elmúlt hetekben a cég vezetői négy, Öböl-menti légitársaság képviselőivel tárgyaltak egy esetleges budapesti járat nyitásáról Abu Dhabiban és Dubaiban.
Kam Jandu, a BA légiközlekedési igazgatója szerint a tavalyi évhez képest idén biztató adatokat hozott az év első három hónapja. "A BA a nyári időszakig a forgalom folyamatos bővülésére készül” - tette hozzá.
Menedzsment Fórum