3p

"Amikor a magyarországi és nemzetközi üzleti tapasztalataink közti különbségre gondolok, az első dolog, ami eszembe jut, a különbség a fogyasztói magatartásban" - mondja Joris Amilhat, a teljeskörű szolgáltatásokat nyújtó, jelenleg Párizsban és Budapesten működő UHT webes reklámügynökség ügyvezető-tulajdonosa. Mára Amilhat és a cég meglehetős tapasztalatot szerzett mindkét téren, azaz a hazai és nemzetközi fogyasztók és ügyfelek megismerésében is.

Az UHT-t 2002-ben alapították Párizsban: pont akkoriban pukkadt ki arrafelé a dotkom lufi és az internet cégek egymás után mentek tönkre. Az alapítók, Joris és Caroline Amilhat azonban meg voltak győződve arról, hogy az üzletnek előbb vagy utóbb vissza kell térnie az on-line világba. A különbség, gondolták, annyi lesz, hogy az akkor már üzletileg hatékony projektek motiválják majd az ügyfeleket, vállalatokat, hogy újra invesztáljanak az internetbe. A teljesítmény növelése és az eredmények érése azóta is az UHT törekvéseinek része.

Amit az UHT magával hozott Magyarországra, mondja Amilhat, az alapvetően a különböző nemzetközi projektekben szerezett tapasztalat. A "nemzetközi" szó egyáltalán nem csak Franciaországra vonatkozik, de egyebek mellett például londoni, New York-i, szingapúri projekteket is takar. Olyan ügyfelekkel dolgozva, mint az Air France, a BNP Paribas (az óriásbank párizsi nemzetközi marketing divíziójával mintegy öt esztendeig), a France Telekom, vagy éppen a Match Csemege, elmondható, hogy az UHT meglehetősen jó helyzetben van, ha a nemzetközi webes fogyasztói viselkedés feltérképezéséről van szó. Ahogy az ügyvezető mondja, a projektjeik eredménye ma már az egész világon elérhető. Ez a siker elválaszthatatlan a cégnél alkalmazott multikulturális megközelítéstől, amely, ma már az UHT brand része lett, hasonlóan az ügynökség partnereik számára személyre szabott megoldásaihoz.

Joris és Caroline Amilhat

Visszatérve a gyökerekhez, a magyarországi cég alapításakor meglehetősen egyértelműnek tűnt, hogy az UHT működése kezdetben szorosan kötődjön az itthon is megtelepedett francia multikhoz (a kiskereskedelmi lánc Match, vagy az elektromos/It területen működő Legrand egyaránt a cég jelenlegi ügyfelei közé számít). Ez persze korántsem jelenti, hogy a webes ügynökség csak francia multiknak nyújtana szolgáltatást, éppen ellenkezőleg, az UHT minőségfilózófiájából munkavállalók és ügyfelek egyaránt profitálhatnak, méghozzá nemzetiségtől függetlenül.

Mi olyan különleges a magyarországi internet üzletben? Nos, ez egy olyan környezet, ahol egyszerre érvényesülnek a nemzetközi szabványok és ugyanakkor a helyi sajátosságok mély megértésére is szükség van. Például a web IT megoldásokon alapul és az IT a szabványok világa, ahol a "kissi besselek IT" nem elég. Az emberi tényezők, a kultúra, a történelem, a szocio-demográfiai jellemzők megértése legalább ilyen fontos. Hogy mindezek következtében hogyan változik a felhasználok attitűdje az internet használat, vagy éppen a bankkártyás fizetés irányába.

Caroline és Joris 2005 márciusa, a UHT hazai kirendeltségének megalapítása óta Magyarországon lakik. Jövő januárra várják második gyermeküket, Rosaline-t, aki itt születik már meg Magyarországon. Nagyobbik fiútestvére valószínűleg már magyarul köszönti majd őt, amelyet anyanyelvénél már jobban beszél.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!