2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU tagországaiban az új gépkocsik árai között még mindig indokolatlanul nagy árkülönbségek vannak és a legrosszabb példát a Peugeot-Citroen és a Volkswagen csoport mutatja - ezek az Európai Bizottságnak az új gépkocsik árairól kiadott idei jelentésének legfőbb megállapításai.

A bizottság a gépkocsik egységes belső piacának megteremtése érdekében néhány hónapja jelentős reformokat határozott el, ezek azonban csak a következő két év alatt fokozatosan lépnek életbe és fejtik ki a versenyt elősegítő hatásukat. A reform legfőbb vonásai, hogy az új gépkocsik forgalmazását és karbantartását lényegesen függetleníti a gyártóktól.

A gyártók 2005-től már nem írhatják elő szerződésileg a terjesztőknek, hogy hol forgalmazhatják modelljeiket, azt sem, hogy csak kizárólag az ő márkáikat kínálhatják szalonjaikban és arra sem kötelezhetik őket, hogy saját maguk gondoskodjanak a szervizelésről is. A bizottság azt reméli a liberalizálástól, hogy az olcsóbb áron dolgozó forgalmazók majd benyomulnak más térségekbe, sőt más tagországokba is és leszorítják az ottani magasabb árakat, továbbá, ha egyetlen fedél alatt többfajta gyártmány modelljeit és árait hasonlíthatják össze a fogyasztók, ez is árleszorító hatással jár majd.

Az idei jelentés 18 európai és 8 japán gépkocsigyártó 91 modelljének 2003. május 1-én érvényes kiskereskedelmi ajánlott fogyasztói árait gyűjtötte össze és az adózott illetve adótartalom nélküli árait hasonlította össze. Ebből kiderült, hogy a reform meghirdetése óta valamelyest csökkent a tagállami piacok közti árrés, amely tavaly átlagosan 10,6 százalék volt, idén pedig 8,6. Az átlagon belül viszont kirívó különbségek maradtak. Az euróövezet országaiban a francia PSA csoport és a német Volkswagen csoport alkalmazta modelljeire a tagállamonként legnagyobb árkülönbségeket.

A tagállamonkénti összehasonlítás azt mutatja, hogy általánosságban a gyártók Görögországban, Dániában és Hollandiában adták legolcsóbban típusaikat, míg a német és az osztrák fogyasztókkal fizettetik meg legdrágábban a kocsikat. Tavaly még Anglia volt a legdrágább, de az euró felértékelődésével a fonthoz képest idén megváltozott a helyzet. Ha az összehasonlítás kilép az euróövezetből, Dániában a legolcsóbbak a kocsik, átlagban 7 százalékkal alulmúlják még a görög árakat is – számolt be az MTI-Eco.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!