A lap úgy tudja, az új formáció a MÁV vontatójárművekhez kapcsolódó hiteleit is megörökli. A Trakció esetleges későbbi eladása a gazdasági tárca illetékessége, annyi sejthető, hogy nem jövő évi eseményről van szó. A dízel-motorvonatok az anyatársaság tulajdonában maradnak.
Január elsejétől egy másik önálló cég is létrejön, amely MÁV-Gépészet Zrt. néven a vasúttársaság járműjavító tevékenységét viszi tovább. Itt a MÁV tulajdonhányada nyolcvan százalék, a MÁV Start illetve a MÁV Trakció tíz-tíz százalékkal részesedik a vállalatban.
Az állami vasúttársaság elspként a most eladás alatt lévő áruszállítási üzletágát szervezte ki tavaly, MÁV Cargo Zrt. néven. Ezt követte idén nyáron MÁV Start Zrt. néven a személyszállítás, amelynek eladásáról még nincs szó, s most önállósul a "mozdonyos cég". Az infrastruktúra üzemeltetése tartósan állami kézben marad - számol be a Világgazdaság.