2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek a MÁV-nál, állítja Szarvas Ferenc. A vasúttársaság új vezérigazgatója szerint a megújulás fő célja az utasok jobb kiszolgálása.

A MÁV jelenlegi problémái az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából, vagyis a hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia hiányából, valamint a vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból származnak, állítja Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. augusztus elsejei hatállyal kinevezett új vezérigazgatója.  

Paradimagváltást sürget Szarvas 

Szarvas utasbarátabb és etikusabb MÁV-ot szeretne 

Szerinte paradigmaváltásra van szükség e két, egymással szorosan összefüggő probléma megoldásához. Ennek első lépéseként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkészíti és társadalmi vitára bocsátja a közösségi közlekedés megújításának stratégiáját, amelynek része lesz az állam és a nemzeti vasúttársaság kapcsolatát kiszámítható és megnyugtató módon rendező, új vasúti koncepció is. Ez abból a felismerésből indul ki, hogy hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia nélkül nem lehet a MÁV, illetve a közösségi közlekedés többi állami szereplőjének akut problémáit orvosolni.

A második probléma megoldása a MÁV fokozatos belső megújulásával, az utasok jobb kiszolgálásával, a vasúttársaság működésének ésszerűsítésével, hatékonyabbá tételével, a vasút és a vasutasok társadalmi megbecsültségének helyreállításával érhető el, emeli ki az új vezér az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményben.  

Középpontban az utasok

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint ennek a paradigmaváltásnak két fontos feltétele van. Az első annak tudomásul vétele, hogy a vasút megújulásának, modernizációjának a fő célja mindenekelőtt az utasok jobb kiszolgálása. Szerinte meg kell szüntetni azt a korábbi gyakorlatot is, hogy a döntések a vasutasok feje felett, róluk, de nélkülük szülessenek meg.

Szarvas Ferenc úgy véli, évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek.

A MÁV Zrt. új vezetőjének célja, hogy e változások révén a magyar nemzeti vasúttársaság hosszú távon a mainál lényegesen utasbarátabb, versenyképesebb és hatékonyabb, színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtó, működésében egyszerűbb és átláthatóbb, korszerűbb és etikusabb vállalat legyen, áll a közleményben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!