A nehéz gazdasági helyzetben a stabil pénzügyi háttérrel rendelkező kereskedelmi vállalkozás nem tehet mást, mint hogy beruház. A válság sem tarthat örökké, és ha az embereknek megint lesz pénzük, mi már itt leszünk és várjuk a vásárlókat - mondta a szakember az áruház megnyitóján.
Az előzetes felmérések szerint a tizennégy éve nyitott, kétezer négyzetméternél valamivel nagyobb régi és az új kilencezer négyzetméteres áruház hosszú távon jól ki fogja egészíteni egymást - közölte az igazgató. Hozzátette: a régi egység - méretéhez képest - az OBI egyik legjobban teljesítő áruháza, még az idei esztendőben is növelni tudta forgalmát.
A német Tengelmann vállalatcsoporthoz tartozó OBI, amely 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát, az április 30-val zárult pénzügyi évében 53,7 milliárd forintos árbevételt ért el Magyarországon, ez 1,5 milliárd forinttal haladta meg az előző esztendő forgalmát. A cég 22 hazai áruházában több mint 1.800 munkavállalót foglalkoztat, vevőinek száma az előző pénzügyi évben mintegy 8,3 millió volt.
Reiter László elmondta, jelenleg a forgalomnak a korábbiaknál lényegesen alacsonyabb ütemű, öt százalék alatti bővülésével számolnak.
Borka György, a szegedi áruház vezetője közölte, az 5.307 négyzetméteres belső eladótérrel és 2.416 négyzetméteres kertészettel rendelkező korszerű áruházban hetvenen dolgoznak. A beruházás becsült összege mintegy 1,5 milliárd forint volt, az áruház induló készlete eladási áron számolva 800 millió forint.
Az 1970-ben alapított OBI jelenleg 11 európai országban összesen 517 áruházat működtet, 3,3 millió négyzetméternyi eladótérrel. Az április 30-val zárult pénzügyi évben a csoport teljes forgalma 5,76 milliárd euró volt.