Partnerek
Wohl bevallotta, hogy az SAP előnyben részesítette a saját termékfejlesztéseket, minthogy egyéb cégekkel lépett volna kapcsolatba, de ez már történelem, s az elmúlt év során megváltozott a vállalati-politika, a Clarify call center technológia (San Jose, California) SAP CRM-be történő integrálásával. Mindez az után a bejelentés után történt, hogy az SAP a Commerce One nevű céggel lép üzleti kapcsolatba, annak érdekében, hogy közösen építsenek az e-marketplace megoldásokat.
Wohl hangsúlyozta, hogy mindezen lépések, valamint a Top Tier céggel való kapcsolat is jó példa az SAP új filozófiájára, miszerint vagy megszerzi, vagy partnerkapcsolatot alakít ki a többi céggel, ezzel is segítve az új SAP termékek piacra kerülését.
Minthogy jelenleg a Yahoo a legnagyobb internet alapú tartalomszolgáltató, mely tevékenység azonban nem tartozik a core competency-ánkba - nyilatkozta Wohl - így a velük kötött szerződés a portál területen ugyanolyan jelentőségű, mint a Commerce One-nal kötött üzlet, a gyorsabb piacra lépést jelenti számunkra, magasabb lehetőségek nyújtását tudjuk ezáltal kínálni.
Reméljük, a piac észreveszi, hogy az SAP hajlandó más gyártókkal dolgozni, s az SAP nem gátolja más alkalmazások használatát, melyek elengedhetetlenül szükségesek egy adott üzleti területen. A software világ változik mondja Wohl. Az ügyfelek egyre inkább szeretnének minden olyan megoldáshoz hozzájutni, ami szerintük üzleti érdekeik számára a legtökéletesebb lehet. Ezért változtattunk üzletpolitikánkon, hogy minél jobban megfeleljünk ezen igényeknek.
Új SAP?
Új vállalati portál stratégia alkalmazásokat mutatott be az SAP, amelyek egyes szakértők szerint forradalmasíthatják a népszerű vállalatirányítási rendszert.