Az ügyvezető elmondta: a több mint 400 munkatársat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a legnagyobb gyártási és technológiai kapacitással rendelkezik a hazai buszgyártók közül. Évente 500 autóbusz előállítására képes egy műszakban, a vállalkozás a gyártókapacitást saját erőből létesítette több milliárd forintos ráfordítással.
A cégtől kapott adatok szerint a Kravtex árbevétele 2009-ben 7 milliárd forint volt, az idén is hasonlóra számítanak. A rendelésállománnyal kapcsolatban annyit közöltek: egyelőre nem éri el a kapacitás optimális leterhelését.
A Kravtex bemutatta a Credo Citadell 19 elnevezésű, alacsonypadlós, csuklós városi autóbuszt és a 9,5 méteres Credo EN 9,5 típusú városi midibuszt. A Credo Citadell 19 csaknem 19 méter hosszú, és szélessége is az európai normáknak megfelelő. Négy széles, kétszárnyú ajtón szállhatnak fel és le az utasok. Az autóbuszon 44 ülőhelyet alakítottak ki, a jármű az állóhelyekkel együtt összesen 180 utas szállítására alkalmas. Az utastér klimatizált, a buszt 235 kilowatt teljesítményű Cummins motor hajtja. A Credo EN 9,5 méteres alacsonypadlós, klímás, 78 utas szállítására alkalmas. A járművet 185 kilowatt teljesítményű Fiat (FPT) motorral szerelték fel.
A következő hetekben az új autóbuszokat a Kisalföld Volán után felajánlják a BKV-nak és több nagyváros közlekedési vállalatának. A Volán vállalatoknál ma 800-nál több Kravtex gyártású busz üzemel. A Credo 18 különféle típusa szállítja az utasokat a Volán vállalatoknál, a városi, a helyi, a helyközi és a távolsági közlekedésben.
MTI