2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hét darab Mercedes-Benz Conecto típusú városi, alacsony padlós, és öt darab a helyközi közlekedésre használható Volvo Alfa Regio típusú autóbuszt vásárolt a Tisza Volán - ezeket pénteken mutatták be a sajtó képviselőinek Szegeden.

Szeri István, a cég vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a városi tömegközlekedésben vállalták, hogy a buszok átlagéletkorát tíz év alá szorítják 2009 év végére, ezek a beszerzések ezt szolgálják. Az idén további kilenc darab Mercedes busz érkezik, valamint újabb kilenc jövőre. Ezzel a huszonöt járművel teljesítik a vállalást. Így nemcsak az átlagéletkort és a műszaki képességet növelik meg, hanem a járműpark minőségét is, hiszen a régi, elavult járműveket ki tudják selejtezni.

A helyközi közlekedésben a svéd-magyar Volvo Alfa Regiok állnak munkába, amelyekkel nagyon elégedettek Szegeden. Ezeket szintén közbeszerzési pályázat útján szerezték be - mondta a vezérigazgató.

Összesen 412 darab autóbuszt üzemeltet a Tisza Volán. Ahhoz, hogy az átlagéletkort tartani tudják, évente a helyközi vonalon 8-10, a helyi közlekedésben 5-6 autóbusz évenkénti cseréje szükséges.

A városi tömegközlekedési járműveket lízingelik, a buszok ára 49 millió forint plusz áfa, a később érkező csuklós buszoké hatvanmillió forint fölött lesz. A Volvo buszokat viszonylag kedvezően tudták beszerezni, azok 46 millió forintba kerültek.

Szeri István az MTI kérdésére elmondta: sajnálatos módon az utasok száma az utóbbi időben csökken, de ez egy európai trend. Ahogy nő ugyanis az egyéni közlekedési lehetőség, úgy a közösségi csökken.

A helyközi közlekedésben minimális a csökkenés, a Szeged városi közlekedésben azonban jelentősebb volt 2007-ben - tette hozzá a cégvezető, aki reméli: ez megváltozhat, mert egy ekkora volumenű városban nincs más út, mint a közösségi közlekedés használata.

Magyarországon az utazók 40 százaléka választja a közösségi közlekedést és hatvan százalékuk az egyénit, Szegeden ez az arány kicsit jobb, 50-50 százalék - mondta Szeri István.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!