Szeri István, a cég vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a városi tömegközlekedésben vállalták, hogy a buszok átlagéletkorát tíz év alá szorítják 2009 év végére, ezek a beszerzések ezt szolgálják. Az idén további kilenc darab Mercedes busz érkezik, valamint újabb kilenc jövőre. Ezzel a huszonöt járművel teljesítik a vállalást. Így nemcsak az átlagéletkort és a műszaki képességet növelik meg, hanem a járműpark minőségét is, hiszen a régi, elavult járműveket ki tudják selejtezni.
A helyközi közlekedésben a svéd-magyar Volvo Alfa Regiok állnak munkába, amelyekkel nagyon elégedettek Szegeden. Ezeket szintén közbeszerzési pályázat útján szerezték be - mondta a vezérigazgató.
Összesen 412 darab autóbuszt üzemeltet a Tisza Volán. Ahhoz, hogy az átlagéletkort tartani tudják, évente a helyközi vonalon 8-10, a helyi közlekedésben 5-6 autóbusz évenkénti cseréje szükséges.
A városi tömegközlekedési járműveket lízingelik, a buszok ára 49 millió forint plusz áfa, a később érkező csuklós buszoké hatvanmillió forint fölött lesz. A Volvo buszokat viszonylag kedvezően tudták beszerezni, azok 46 millió forintba kerültek.
Szeri István az MTI kérdésére elmondta: sajnálatos módon az utasok száma az utóbbi időben csökken, de ez egy európai trend. Ahogy nő ugyanis az egyéni közlekedési lehetőség, úgy a közösségi csökken.
A helyközi közlekedésben minimális a csökkenés, a Szeged városi közlekedésben azonban jelentősebb volt 2007-ben - tette hozzá a cégvezető, aki reméli: ez megváltozhat, mert egy ekkora volumenű városban nincs más út, mint a közösségi közlekedés használata.
Magyarországon az utazók 40 százaléka választja a közösségi közlekedést és hatvan százalékuk az egyénit, Szegeden ez az arány kicsit jobb, 50-50 százalék - mondta Szeri István.