Az Asko jelenlegi árukészletének hét százaléka magyar beszállítóktól érkezik, a társaság azonban szeretné a magyar termékek arányát tíz százalék fölé emelni. Az áruházak átlagos területe hétezer négyzetméter lesz, és várhatóan négyszáz dolgozót foglalkoztatnak majd - közölte Penzinger Ákos, az Asko Bútor Kft. kereskedelmi igazgatója.
A cég Németországban indult 25 éve, és 22 áruháza épült, de az áruházak nagy részét értékesítették, így jelenleg hat bútorházuk működik Berlinben és más német nagyvárosokban. A régióban, Csehországban kilenc áruházzal 15 éve van jelen az Asko, Szlovákiában két áruházat nyitott és továbbiak nyitását tervezik.
A bútorforgalmazó magyarországi terjeszkedését azzal indokolja, hogy míg a lengyelek 62 eurót, a szlovákok 53 eurót, a magyar háztartások 229 eurót, azaz csaknem 60 ezer forintot költenek bútorra évente.
A cég a teljes hazai bútorpiacot nagyjából 217 milliárd forintra becsüli. A kereskedelmi igazgató elmondta, céljuk, hogy a piacon 20-25 százalékos részesedést érjenek el. Hozzátette, a vállalat versenytársaikhoz képest átlagosan 20 százalékkal kedvezőbb árakkal indul a piacon.