Az autópályaépítkezéseket irányító társaság - csakúgy mint elődje a Nemzeti Autópálya Zrt. 100 százalékban állami tulajdonú cég.
Az útépítések mellett az új cégnek a vasútépítések kezelése is feladata lesz, viszont a ezeknél a fejlesztéseknél a szakmai megbízó továbbra is a MÁV marad.
Az új társaságba integrálják a lebonyolító mérnöki feladatokat is, ami 2007-ben 150-180 milliárd forintos megtakarítást jelent.
Kilométerek
Korábbi információk szerint a NIF Zrt. 2.200-2.300 milliárd forint értékű út- és vasútfejlesztési, felújítási beruházást valósít meg 2007-2013 között, ami 2.000-2.500 kilométer pálya megépítését, felújítását teheti lehetővé. Ebből az uniós támogatás mintegy 1.600 milliárd forint lesz.
Ez évente átlagban 300-330 milliárd forint út- és vasútfejlesztés megvalósítását jelenti, mintegy 350 kilométer megépítésével, felújításával.
Az NA Zrt. beruházásában tavaly összesen 177 kilométer sztráda épült Magyarországon, ami a magyarországi sztrádafejlesztések történetében rekordnak számít. Ezzel együtt a gyorsforgalmi hálózat hossza Magyarországon 2006 végére 952 kilométerre emelkedett.
Létszámnövelés
Az NA Zrt. a múlt évben 205 közbeszerzési eljárást bonyolított le, összesen 772 milliárd forint értékben, amelyeken 730-an tettek ajánlatot. Döntéseik ellen 45 esetben fordultak a bírósághoz jogorvoslatért, amelyek közül 32-t megnyert a cég.
A bővülő feladatok miatt 60 fővel 240-re emelkedik a NIF létszáma. A beruházási érték megduplázódása mellett azonban a létszám mindössze 30 százalékkal bővül, így az új társaság megalakulása hatékonyságjavulást is eredményez - közölte a cég.