A BAT évek óta jelen van a Szigeten, ám a konkurens olyan jelentős összeget ajánlott a részvételért, amelyet a cég már nem kívánt túllicitálni. A gyártók versenye a Sziget-részvételért nem véletlen.
A kizárólagos standokon a jelen levő gyártó promócióval egybekötött piackutatást is végez, amely masszív adatbázissal szolgál arról, hogy a 18. életévüket betöltött, de még erősen a fiatal korosztályhoz tartozó dohányosok milyen márkákat kedvelnek, mennyi pénzt áldoznak káros szenvedélyükre és milyen a hozzáállásuk a gyártó egyes márkáihoz.
A Sziget nemcsak a dohánygyártóknak, hanem sok más, a szórakoztatóiparban jelen levő gyártónak és szolgáltatónak is lehetőséget kínál a piackutatásra, hiszen a fesztivál egyfajta korcsoportos információs inkubátorként is működik, írja a Napi Gazdaság.