A VDSZSZ követeli, hogy kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá tíz százalék kiszervezési pótlékot kér a leányvállalatoknál visszamenőleg, illetve 2009-re hét százalékos bérfejlesztést.
A munkáltató közölte, hogy sem anyagi, sem jogi lehetőségük nincs a követelések teljesítésére.
Az egyeztetésen Bárány Balázs jelezte, ha nem tudnak megállapodni a munkáltatókkal, akkor folytatódik a sztrájk, de más módon, mint eddig.
Az MTI kérdésére válaszolva Bárány Balázs elmondta, hogy a VDSZSZ áttekintette az eddigi sztrájkok eredményét, a követelések erőteljesebb alátámasztása érdekében felmerült az eddigi sztrájktechnika megváltoztatásának lehetősége is, de a sztrájktechnikáról még nem született döntés.
Megjegyezte: a tulajdonost a decemberi 9 napos leállás sem bírta jobb belátásra. Szerinte a MÁV menedzsmentje bármelyik társaságnál hajlandó lenne a megállapodásra, mert látják, hogy ez az állapot romlásba sodorja a céget, viszont a tulajdonos még nem jutott el ennek a felismeréséig.
Bárány Balázs elmondta, hogy a VDSZSZ MÁV-Start választmánya a jövő héten értékeli a helyzetet. A MÁV-Startnál a múlt évben a 6,9 százalékos bérfejlesztés is korlátosan valósult meg, mert a munkaszerződések módosításával a cég munkavállalóit 3,5-4 százalékos keresetveszteség érte. Ez az összeg bérmaradványként a munkáltatónál megmaradt.
Bárány Balázs az MTI-nek elmondta: a VDSZSZ levélben kereste meg Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, és meghívta egy elnökségi ülésre, hogy a kialakult helyzetet próbálják rendezni.