A versenyképesség szó hallatán aligha akad ember, akinek ma a Malév jutna eszébe, nyitotta előadását Sándor László, a Malév vezérigazgatója. A tavalyi 111 milliárd forintos árbevétel, a 2,3 millió utas, a 24 ezer 500 járat összességében és ismételten csak veszteséget jelentett. Ráadásul új kihívásokkal kell szembenézniük, hiszen a cég az EU tagállam Magyarország légitársaságaként egy szabad piacon mérettetik meg.
Megszűnnek a bilateriális kapcsolatokon nyugvó helyzetelőnyök, és a fapados légitársaságok is feladták számukra a leckét. A versenyképesség érdekében legalább 10-15 százalékos hatékonyságnövelést kell elérni, amelynek éppúgy eleme a képviseleti rendszer kereskedelmivé történő átalakítása, mint az elektronikus kereskedelem mind nagyobb térnyerése. Az árstruktúrát is át kell gondolniuk, hiszen a Malév jegyárai magasabb színvonalúak, mint magának a cégnek a megítélése - idézte az igazgatót a Magyar Rádió. Mint Sándor László fogalmazott, tudomásul kell venni, hogy Kelet-Európában az árkérdés az első.
A cég szövetségest keres, és remélhetőleg talál Prágában, együtt ugyanis talán ellensúlyozni tudják Bécs ma meglevő tagadhatatlan előnyét. Az elnök-vezérigazgató szerint másfél, két éven belül az új stratégia eredményeinek látszani kell, amihez reményei szerint megkapja a szükséges bizalmat is, hiszen a Malév gyengélkedésének oka lehet az is, hogy az egymást váltó menedzsmenteknek az elmúlt évtizedben adott 8-10 hónapok nem elegendőek egy-egy elképzelés végig viteléhez.
Új kihívások elé néz a Malév
Új kihívásokkal kell szembenézne a Malévnek, hiszen a cég az EU tagállam Magyarország légitársaságaként egy szabad piacon mérettetik meg.