A vezető magyar kereskedelmi tévécsatornák a televíziós piacon kialakuló új európai front ellentétes oldalára kerültek, amely várhatóan a hazai működésükre is hatást gyakorol. Két befektetési társaság (a Kohlberg Kravis Roberts & Co. és a Permira Advisers LPP) ugyanis, amely 2005-ben vásárolta meg a magyar piacon a TV2 tulajdonosaként jelen lévő SBS Broadcastingot, 2006 végén többségi tulajdont szerzett a második legnagyobb német kereskedelmi tévétársaságban, a ProSiebenSat.1-ben is. Az új médiabirodalom vezetői nem kisebb célt tűztek ki, mint hogy az érdekeltségeket egyesítve letaszítsa trónjáról az európai piacvezetőt, a Bertelsmann csoport részeként működő RTL Groupot.
Emellett a tévéknek fel kell készülniük 2012-re kötelezővé váló digitális átállásra is, amely a televíziós hirdetési piac komoly hatást gyakorol majd. Az új rendszer a néző számára lehetővé teszi a reklámblokkok átugrását, a technikai háttér segítségével ugyanakkor az egyéni tévénézési szokásokról minden korábbinál pontosabb információkra lehet szert tenni, ami a személyre szabott reklámok előtt nyithat teret , számol be a Világgazdaság.