2p

Az új év a magyar elektronikus médiában működő cégeket várhatóan a tavalyinál is nagyobb kihívások elé állítja. A magyar médiapiac egyre inkább felzárkózik a nemzetközi átlaghoz, így a feladatok is hasonlóak azokhoz, amelyekkel a nagy európai vagy amerikai cégek szembesülnek, írja a Világgazdaság.

A vezető magyar kereskedelmi tévécsatornák a televíziós piacon kialakuló új európai front ellentétes oldalára kerültek, amely várhatóan a hazai működésükre is hatást gyakorol. Két befektetési társaság (a Kohlberg Kravis Roberts & Co. és a Permira Advisers LPP) ugyanis, amely 2005-ben vásárolta meg a magyar piacon a TV2 tulajdonosaként jelen lévő SBS Broadcastingot, 2006 végén többségi tulajdont szerzett a második legnagyobb német kereskedelmi tévétársaságban, a ProSiebenSat.1-ben is. Az új médiabirodalom vezetői nem kisebb célt tűztek ki, mint hogy az érdekeltségeket egyesítve letaszítsa trónjáról az európai piacvezetőt, a Bertelsmann csoport részeként működő RTL Groupot.

Emellett a tévéknek fel kell készülniük 2012-re kötelezővé váló digitális átállásra is, amely a televíziós hirdetési piac komoly hatást gyakorol majd. Az új rendszer a néző számára lehetővé teszi a reklámblokkok átugrását, a technikai háttér segítségével ugyanakkor az egyéni tévénézési szokásokról minden korábbinál pontosabb információkra lehet szert tenni, ami a személyre szabott reklámok előtt nyithat teret , számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!