3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csütörtökön megtartott IMA konferencia fő hívószavai az interaktivitás, kommunikációs forradalom, és a megváltozott fogyasztói társadalom voltak. Televíziós és internetes szakértők járták körbe a kommunikációs világ evolúciójának kérdéseit.

Kép és hanghatás nélkül egy tapodtat sem megy a modern ember (mfor.hu)

Az IMA konferencia a szokásos, manapság mindenkit foglalkoztató témákat járta körbe megoldásokat keresgélve a felgyorsult világ kérdéseire. A legtöbb előadásból megtudhattuk: a mobil- és internet-penetráció elterjedése új kommunikációs csatornákat hozott létre átrendezve ezzel a hagyományos felállást. A televízió már nem csak televízió, és az internet is több, mint csupán egy kommunikációs forrás.

Új világ

Mányai Csaba, az Arcus Interactive Group marketingigazgatója a megváltozott világ kérdéseit taglalta: az internet hódítása következtében új társadalmi folyamatok jöttek létre, úgymint az outsourcing, bloggolás, social network, és nem utolsó sorban az emberek információkeresési szokásai. (Google, Wikipédia). Ezekhez a megváltozott szokásokhoz kell igazodnia a marketingnek is, és fel kell vennie a dinamikai, átjárhatósági és interaktivitási versenyt.

A változás egyik alapja a kereslet átformálódása: a szükség alapú keresletet a vágy alapú kereslet váltja fel. Ezt pedig már jobban lehet kommunikációval befolyásolni, illetve egy olyan tendencia is megmutatkozik, miszerint a reklámügynökségek termékfejlesztés terén is adnak tanácsot.

Amihez érdemes hozzászoknunk

Az új kommunikációs világban érdemes megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy a változás állandó, keményebb farkastörvényeket diktál a piac, kevesebb kontroll van a hirdetők kezében, miután a fogyasztóknak nagyobb beleszólásuk van. Ez mind megnehezíti a reklámozók dolgát, ugyanakkor valamelyest könnyebbé és olcsóbbá válik az információterjesztés, csak a kiszolgáltatottság okán sokszoros energiaráfordítást és hozzáértést kíván meg a folyamat.

Az 1.0-ás hangvétel már nem működik

A mai világban, ahol olyan intenzív a fogyasztók beleszólása, hogy egy-egy hangosabb véleményvezér fel tud virágoztatni, vagy éppen földbe tud döngölni egy kampányt, már nem engedhet meg magának egy vállalat egy olyan malőrt, melyet annak idején a Kryptonite lakatot gyártó cég megtett: egy interneten terjedő filmben fiatalok bebizonyították, hogy a magát szuperbiztonságosnak hirdető lakat könnyűszerrel kinyitható egy perc alatt egy toll segítségével. A cég akkoriban nem tett radikális lépéseket a kommunikációja terén, mondván a film "csak" az interneten terjedt el. Ma ez a "csak" jelent szinte mindent. Ma már nem működik a régi, értékeket diktáló reklámnyelvezet, ugyanis immár a fogyasztó diktál, mely a reklámszakmát egyfajta alázatra kényszeríti.

Az evolúció vagy forradalom? Többek véleménye szerint nem mást kell csinálni, hanem másképp kell használni a meglévő eszközöket. Tudomásul kell venni: az lesz sikeres az "új világban", aki ehhez új térképet is rajzol magának, és aszerint tájékozódik.

G.F.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!