A hirdetők eddig, ha területi célzást akartak megvalósítani, megkeresték a lokális médiumokat, vagy jó esetben direkt marketinget alkalmaztak területi filterezéssel. Az Internet azonban lehetőséget biztosít a hagyományos médiamixtől eltérő gondolkodásra is. Hiszen egyáltalán nem biztos, hogy pl. egy szegedi internetfelhasználót, aki a neten nyilván rengeteg általános, országos szolgáltatást használ, el tudunk érni a kis látogatottságú regionális oldalakon történő reklámozással.
Elméletben már korábban is létezett az a módszer, amit a gyakorlatban és átfogóan először most a Neo alkalmaz: azon online szolgáltatásoknál, melyek használata regisztrációhoz kötött – ingyenes levelezők, webáruházak, online közösségek stb. – technikailag megoldható, hogy a bannerek csak és kizárólag az adott települést, irányítószámot korábban megadó felhasználóknak jelenjenek meg. Azaz pl. egy V-fon területen élő freemail-user, amikor nézi a postáját, a Vivendi reklámokkal találkozik, míg a vele egyidőben ugyanazt az ingyenes levelező szolgáltatást használó budapestinek más bannerek jelennek meg, V-fon biztosan nem.
Sőt, nyilván további targetálás (nem, életkor stb.) is megvalósítható. Ehhez a hatékony – hiszen a fogyasztó számára releváns üzenetet kap – és igen költséghatékony megoldáshoz a reklámok kiszolgálását végző szerver (adszerver) és az adatbázisok szinkronizációjára van szükség.
Mindemellett természetesen hagyományos regionális megjelenéseket és direkt mail-t is kerülnek alkalmazásra a kampányban, mostantól azonban már inkább kiegészítő jelleggel.
Új megoldás a médiatervezésben
Teljesen új megközelítést alkalmazott a Vivendi most elindult V-fon kampányának média- és kreatív feladatait egyaránt ellátó Neo Interactive.