Megfelelő szolgáltatás választása esetén „zsebre tehető az irodai telefonmellék” a Nokia mobilkészülékeivel és az Avaya új kommunikációs programjával – állítják a két cég szakemberei. A programmal ugyanis a felhasználók bárhol, bármikor úgy tudnak telefonálni mobiltelefonjukról, mintha az irodai készüléket használnák. Az úgynevezett one-X Mobile megoldással az irodai telefonszámra érkezett hívások a mobiltelefonon is fogadhatók, tetszőleges számban átkapcsolhatók a mobil és asztali telefonok között, illetve igénybe vehetők az alközponti funkciók is a mobileszközön.
Ez utóbbi azt jelenti, hogy – megfelelő internetes telefonszolgáltatással (VoIP) - akár a nemzetközi telefonhívások is percdíjmentes, cégen belüli hívásoknak minősülnek. A megoldás segítségével a felhasználók egy gombnyomással válthatnak a nyilvános mobiltelefon-hálózat, és az olcsóbb, akár szintén percdíjmentes telefonálást lehetővé tevő vállalati vezetéknélküli internetes hálózat (Wi-Fi) között, a hálózatok közötti váltás pedig a fogadott hívás megszakítása nélkül történik meg.
A megoldással a felhasználókat állandóan egy telefonszámon lehet elérni, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást is megkönnyíti. A hívások egyszerre csörögnek az irodai és a mobiltelefonon is: így is lehet spórolni a telefonszámlán, hiszen ha a hívott fél az asztali telefon közelében tartózkodik, azt veszi fel, így az alközpont nem továbbítja a hívást pluszpénzért a mobiltelefonra. Az egy állandó telefonszám mellett egy hangpostával és Fax postaládával is rendelkeznek a rendszert használó ügyfelek, sőt pluszköltség nélkül, a telefonközponton keresztül konferenciahívást, a hívásátirányítást is lehet kezdeményezni.
A költséghatékonyság mellett fontos a kommunikáció biztonsága is. Amikor a mobilkészülékkel rendelkező felhasználó betelefonál a céges alközpontba, akkor az alközpont a hívó telefonszáma alapján egyértelműen beazonosítja a telefonálót és csak azokhoz az adatokhoz engedi a hozzáférést, amik az alközpontban számára be vannak állítva.
Juhász L. Péter, a Nokia Enterprise Solutions értékesítési igazgatója a terméket bemutató sajtótájékoztatón elmondta: Európában 2007 végére körülbelül 60 millióan dolgoznak majd távmunkában, ezért az őket alkalmazó vállalatoknál kulcskérdés lesz a kommunikációs költségek csökkentése. Az ilyen típusú kiadások egyébként még mindig a technológiai költségek 25 százalékát teszik ki világszinten, annak ellenére, hogy a cégek jelentős része az elkövetkező 3 évben már alkalmaz olcsóbb, akár percdíj nélküli telefonálást lehetővé tevő internetes telefonálási lehetőségeket – fejtette ki nemzetközi felmérésekre hivatkozva Juhász L. Péter.
Az Avaya és a Nokia új megoldásai nálunk egyelőre Symbian operációs rendszerű, azaz drágább telefonokon érhetők el, de az USA-ban már a piacon van olyan termék is, amely az egyszerűbb és olcsóbb telefonokon is megtalálható JAVA környezetben is futtatható. Ez azt mutatja, hogy a kisebb cégek is egyre inkább megengedhetik maguknak a mobilirodát – mondta Kővári István, az Avaya magyarországi tanácsadója.