3p

Újabb lehetőséget jelent a távmunkásokat alkalmazó vállalatok számára az Avaya és a Nokia együttműködésével piacra dobott, mobiltelefonokra telepíthető program, a One-X. A rendszer segítségével az összes irodai kommunikációs eszközhoz, a faxhoz, de akár az e-mail-ekhez is olcsón hozzáférhetnek a cég munkatársai, legyenek bárhol a világban.

Megfelelő szolgáltatás választása esetén „zsebre tehető az irodai telefonmellék” a Nokia mobilkészülékeivel és az Avaya új kommunikációs programjával – állítják a két cég szakemberei. A programmal ugyanis a felhasználók bárhol, bármikor úgy tudnak telefonálni mobiltelefonjukról, mintha az irodai készüléket használnák. Az úgynevezett one-X Mobile megoldással az irodai telefonszámra érkezett hívások a mobiltelefonon is fogadhatók, tetszőleges számban átkapcsolhatók a mobil és asztali telefonok között, illetve igénybe vehetők az alközponti funkciók is a mobileszközön.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy – megfelelő internetes telefonszolgáltatással (VoIP) - akár a nemzetközi telefonhívások is percdíjmentes, cégen belüli hívásoknak minősülnek. A megoldás segítségével a felhasználók egy gombnyomással válthatnak a nyilvános mobiltelefon-hálózat, és az olcsóbb, akár szintén percdíjmentes telefonálást lehetővé tevő vállalati vezetéknélküli internetes hálózat (Wi-Fi)  között, a hálózatok közötti váltás pedig a fogadott hívás megszakítása nélkül történik meg.

A megoldással a felhasználókat állandóan egy telefonszámon lehet elérni, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást is megkönnyíti. A hívások egyszerre csörögnek az irodai és a mobiltelefonon is: így is lehet spórolni a telefonszámlán, hiszen ha a hívott fél az asztali telefon közelében tartózkodik, azt veszi fel, így az alközpont nem továbbítja a hívást pluszpénzért a mobiltelefonra. Az egy állandó telefonszám mellett egy hangpostával és Fax postaládával is rendelkeznek a rendszert használó ügyfelek, sőt pluszköltség nélkül, a telefonközponton keresztül konferenciahívást, a hívásátirányítást is lehet kezdeményezni.

A költséghatékonyság mellett fontos a kommunikáció biztonsága is. Amikor a mobilkészülékkel rendelkező felhasználó betelefonál a céges alközpontba, akkor az alközpont a hívó telefonszáma alapján egyértelműen beazonosítja a telefonálót és csak azokhoz az adatokhoz engedi a hozzáférést, amik az alközpontban számára be vannak állítva.

Juhász L. Péter, a Nokia Enterprise Solutions értékesítési igazgatója a terméket bemutató sajtótájékoztatón elmondta: Európában 2007 végére körülbelül 60 millióan dolgoznak majd távmunkában, ezért az őket alkalmazó vállalatoknál kulcskérdés lesz a kommunikációs költségek csökkentése. Az ilyen típusú kiadások egyébként még mindig a technológiai költségek 25 százalékát teszik ki világszinten, annak ellenére, hogy a cégek jelentős része az elkövetkező 3 évben már alkalmaz olcsóbb, akár percdíj nélküli telefonálást lehetővé tevő internetes telefonálási lehetőségeket – fejtette ki nemzetközi felmérésekre hivatkozva Juhász L. Péter.

Az Avaya és a Nokia új megoldásai nálunk egyelőre Symbian operációs rendszerű, azaz drágább telefonokon érhetők el, de az USA-ban már a piacon van olyan termék is, amely az egyszerűbb és olcsóbb telefonokon is megtalálható JAVA környezetben is futtatható. Ez azt mutatja, hogy a kisebb cégek is egyre inkább megengedhetik maguknak a mobilirodát – mondta Kővári István, az Avaya magyarországi tanácsadója.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!