Pénteken bemutatta új, 2008. január elsejétől érvényes tarifatáblázatát a BA, amely rögzíti a repülőtér leszállási, parkolási, zajvédelmi és utaskiszolgálási díjait. Az új csomag egy hároméves ösztönző rendszert is tartalmaz, amely jelentős kedvezményekkel támogatja a légitársaságokat abban, hogy új járatokat indítsanak és növeljék már létező járataik sűrűségét.
Elengedik a leszállási díjat
Az új csomag alapján ha egy légitársaság új célállomással növeli a Ferihegyről elérhető városok listáját, akkor egy éven keresztül egyáltalán nem kell leszállási díjat fizetnie, a második évben pedig ötven százalékos kedvezményben részesül. A harmadik évben - amikor a szolgáltatás már ismertté vált az utasok körében - a leszállási díj háromnegyedét kell megfizetnie.
Ennél is erőteljesebben ösztönzi a BA a hosszú távú járatok bővítését. Az első évben teljes leszállási díjmentességet kapnak a tengerentúli vagy interkontinentális járatot indító légitársaságok; a második évben hetvenöt, a harmadikban pedig ötven százalékos kedvezményben részesülnek.
Tovább nőttek a járatsűrítésre vonatkozó leszállási díj engedmények is: az első évben huszonöt helyett ötven százalékos kedvezményre jogosultak azok a társaságok, amelyek vállalják, hogy növelik már működő járataik számát.
"Új repülőtéri díjaink azokat a légitársaságokat támogatják, melyek bővítenek Ferihegyen, és hozzájárulnak a BA és a magyarországi turizmus forgalmának növeléséhez" - mondta el Dimitrios Gatsonis vezérigazgató-helyettes.
Stagnált a forgalom
A reformra annál is inkább szükség volt, mivel Ferihegyen az elmúlt egy évben stagnált az utasforgalom, sőt, a fapados piacon enyhe visszafejlődés volt megfigyelhető. Egyes légitársaságok ezt annak tudják be, hogy a BA kihasználja kétségkívül meglévő monopolhelyzetét, és túl magas díjakat szab számukra.
A problémát észlelve a repülőtér vezetése már 2006-ban beharangozta, hogy változtat a helyzeten, erre azonban – a 2007 tavaszi tulajdonosváltása miatt – csak most került sor.
Menedzsment Fórum