Az így már 18 áruházat üzemeltető társaság az idén intenzív hálózatbővítésbe kezdett, hiszen egy éve még csak 12 tagú volt a lánc. Miskolcon ugyanakkor ez a második Hervis áruház: az elsőt októberben nyitották. Mint Domán József ügyvezető igazgató mondja, jövőre is folytatják a bővítést, és 2010-re 40 áruházból álló lánc létrehozása a terv.
Az osztrák Spar Österreichische Warenhandels-AG tulajdonában lévő Hervis két szempontból különbözik a 2005-ben piacra lépett vetélytárstól, a Decathlontól. Egyrészt ez utóbbi elsősorban a 13 saját márkájára koncentrál, míg a Hervis inkább a nagy nemzetközi sportruházati cégek kínálatában erős, és a francia társasággal ellentétben inkább belterületi központokban telepszik meg.
Más kérdés azonban, hogy az elmúlt két évben tapasztalt gyors bevételnövekedésről az idén már nem beszélhet a cég, igaz, visszaesésről sincs szó – mondja Domán József. Az idén várhatóan 13 milliárd forint lesz a bruttó árbevétel. Hasonló forgalmat prognosztizál Medgyesi Dénes, a Decathlon-Tíz-próba Magyarország kereskedelmi vezetője, hozzáfűzve: a cég nem érzi a megszorító intézkedések hatását, sőt az árbevétel-növekedés két számjegyű, noha az idén nem bővült a hálózat.
A hatodik, ezúttal nettó kétezer négyzetméteres áruház december elején nyílik Győrben, és ezzel a társaság összes eladótere meghaladja a 19 ezer négyzetmétert. A közel 3 millió euróba került zöldmezős beruházás során ez a Decathlon is úgy épült, hogy a későbbiekben bővíteni lehessen, ha szükséges, számol be a Világgazdaság.